| کد خبر: 220870 |

کارشناس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران:

واگذاری واگن‌پارس به مپنا موجب افزایش رقابت در بازار ریلی خواهد شد

یک کارشناس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: واگذاری واگن پارس به مپنا تصمیم بسیار درستی است. این کار باعث افزایش کیفیت و در نتیجه افزایش رقابت در بازار ریلی خواهد شد.

تین نیوز

یک کارشناس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت:  واگذاری واگن پارس به مپنا تصمیم بسیار درستی است. این کار باعث افزایش کیفیت و در نتیجه افزایش رقابت در بازار ریلی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، سعید فائقی در گفتگو با شبکه خبری با اشاره به واگذاری واگن‌پارس به مپنا افزود: مپنا مدتی است وارد حوزه ریلی شده و لوکوموتیو هم تولید می‌کند و عملا تبدیل به یک برند در بخش ریلی شده است. در کنار این دو چند خط مترو را هم در دست دارد. در حال حاضر هم دو سه مجموعه از مپنا برای این کار بسیج شده‌اند و نتیجه این است که در حال حاضر هم مپنا از نظر تکنولوژی تولید حمل‌ونقل ریلی در کشور شماره یک است.

او تاکید کرد: از طرف دیگر واگن پارس یکی از بهترین کارخانه‌های کشور است که متاسفانه در سال‌های اخیر در شرایط نابسامانی قرار گرفته بود. البته عزیزانی که آنجا بودند زحمت زیادی کشیده بودند. اما باید قبول کنیم این شرکت باید به منبعی متصل شود که بتواند کارایی و راندمان لازم را داشته باشد. این شرکت نیازمند تامین و تدارک مناسب است تا بتواند تولید مناسب را داشته باشد. از این نظر مپنا می‌تواند گره‌گشای این مشکل باشد و این شرکت را در شرایط بهتری قرار دهد و هم مهندسی مالی بهتری داشته باشد.

این کارشناس سازمان گسترش و نوسازی تصریح کرد: از سوی دیگر فکر می‌کنم مسئله خدمات پس از فروش و کیفیت هم برای این شرکت تعیین‌کننده است که در این بخش هم با نگاهی که مپنا دارد شرایط بسیار بهبود خواهد یافت. مطمئن هستم که این توانمندی وجود خواهد داشت که تکنولوژی قطار ارتقا یافته و به تدریج به جایی برسیم که ما هم از قطارهای پرسرعت بهره‌مند شویم و از این میانگین سرعت پایین در بخش ریلی که در حال حاضر دچارش هستیم رها شویم.

بیشتر بخوانید

از خرید واگن پارس توسط مپنا استقبال می‌کنم / به اسم انحصار جلوی تولید و اشتغال را نگیریم

 

فائقی با اشاره به حواشی مطرح شده درباره این واگذاری گفت:  من فکر می‌کنم اگر بخواهیم تعداد کارخانجاتی که دنیا مشغول تولید واگن هستند را بشماریم از 20 کارخانه تجاوز نمی‌کند. اما در کشور ما به تنهایی حدود 7 یا 8 کارخانه تولید واگن داریم. مگر ما چقدر ظرفیت داریم که اینهمه کارخانه داشته باشیم. آن هم با میانگین پایین سرانه ریلی در کشور ما.

او افزود: حتی با در نظر گرفتن صادرات هم این تعداد قابل توجیه نیست. واقعا فکر می‌کنیم چه انحصاری قرار است راه بیفتد. این فقط یک واگن‌سازی است و یک لکوموتیوسازی هم که خود مپنا داشته است. بقیه هم می‌توانند تولید کنند. چرا فکر می‌کنیم ممکن است انحصار باشد. به عکس فکر می‌کنم چون کیفیت بالا خواهد رفت، رقابت هم افزایش خواهد یافت.

فائقی تصریح کرد: واقعیت این است که که این نوعی ترس از حریف است. این انحصار نیست و امیدوارم مپنا به بازارهای منطقه‌ای هم فکر کند چون این توانمندی و ظرفیت در این شرکت وجو دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    دكتر آقايي بالاخره به آرزوش رسيد! دكتر آقايي اونقدر كه به مپنا خير و بركت رسوند تا حالا هيچكسي نرسونده!
    *برقي كردن تهران مشهد در سال 86 بصورت ترك تشريفات با وجود بالاتر بودن قيمت 35 درصدي
    *احداث كارخانه ي لوكونوتيو مپنا كرج با پيش پرداخت واريز شده از سوي راه آهن
    و حالا هم خريداري مفت شركت عظيم واگن پارس!