| کد خبر: 220866 |

قطر ایرویز هم ایرباس‌های 380 خود را کنار گذاشت

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اعلام کرد با توجه به شرایط پیش آمده حداقل تا دو سال آینده هواپیماهای ایرباس 380 خود را استفاده نخواهد کرد.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اعلام کرد با توجه به شرایط پیش آمده حداقل تا دو سال آینده هواپیماهای ایرباس 380 خود را استفاده نخواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، درحالی که پیش‌تر انتظار می‌رفت شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در سال 2021 هواپیماهای ایرباس 380 خود را دوباره در ناوگان خود مورد استفاده قرار دهد مدیرعامل این شرکت گفت با توجه به شرایط پیش آمده حداقل تا دو سال آینده این هواپیماها پارک باقی خواهند ماند.

به خاطر کاهش شدید تقاضا برای مسافرت‌های هوایی ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا، شرکت قطر ایرویز متعلق به دولت قطر 10 فروند هواپیمای A380خود را از چرخه حمل و نقل مسافر کنار گذاشته است.

اکبر البکر، طی کنفرانس خبری گفت ما فکر نمی‌کنیم که حداقل تا دو سال آینده از هواپیماهای ایرباس 380 استفاده کنیم.

وی در ماه ژوئن گفته بود حداقل تا اواسط سال آینده این هواپیماها بلااستفاده باقی خواهند ماند.

این شرکت هواپیمایی پیشتر اعلام کرده است قصد دارد از سال 2024 و با رسیدن سن هواپیماهای ایرباس 380 خود روند کنار گذاشتن و بازنشست کردن این هواپیماها را آغاز کند.

البکر می‌گوید قطر ایرویز زمانی ایرباس‌های 380 را دوباره به ناوگان باز خواهد گرداند که شاهد رسیدن سطح تقاضا برای مسافرت‌های هوایی به میزان سال 2019 و قبل از شیوع کرونا، باشد.

در حال حاضر شیوع کرونا در بسیاری از نقاط جهان از جمله اروپا و اعمال محدودیت در مسافرت‌های بین‌المللی باعث شده تعداد مقاصد پروازهای قطر ایرویز حداقل 20 درصد کاهش یابد.

البکر می‌گوید کار شرکت‌های هواپیمایی که از ایرباس‌های 380 در شرایط کنونی استفاده می‌کنند  احمقانه است.

وی می‌گوید تقاضای کافی وجود ندارد و بنابراین قیمت بلیت‌ها هم پایین می‌آید.

شرکت هواپیمایی ایر فرانس هم امسال هواپیماهای 380 خود را کنار گذاشت و بحران کرونا باعث شد تا بریتیش ایرویز و شرکت هواپیمایی کانتاس، هم بوئینگ‌های 747 خود را کنار بگذارند.

شرکت هواپیمایی اتحاد ایرویز هم تکلیفش با هواپیماهای ایرباس 380 مشخص نیست و نمی‌داند که اصلا فرصت استفاده دوباره آنها را به دست می‌آورد یا خیر.

البته شرکت هواپیمای امارات بزرگترین دارنده ناوگان هواپیماهای ایرباس 380 است و استفاده از برخی از آنها را از سر گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.