| کد خبر: 220833 |

کرونا جابجایی مسافر در سنندج را ۵۰ درصد کاهش داد

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: بدنبال شیوع ویروس کرونا، جابجایی مسافر درون‌شهری از طریق ناوگان اتوبوس و تاکسی در این شهر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: بدنبال شیوع ویروس کرونا، جابجایی مسافر درون‌شهری از طریق ناوگان اتوبوس و تاکسی در این شهر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز، امیر جمشیدنژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار و ۱۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط شهری سنندج مشغول فعالیت هستند که ۵۰ درصد از این تعداد گردشی بوده و ۵۰ درصد نیز در ۴۰ خط مشغول خدمات رسانی هستند.

وی اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون میزان جابجایی مسافر توسط این تاکسی‌ها در سطح شهر۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و این میزان در حوزه اتوبوس‌رانی با کاهش بیش از ۵۰ درصدی مواجه شده است.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی ملزم به استفاده از ماسک هستند، افزود: در این زمینه در سه مرحله بیش از ۱۰ هزار ماسک بین رانندگان تاکسی توزیع شد ضمن اینکه ‌طی این چند ماه مواد ضدعفونی نیز بین آنان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: بازرسی از ایستگاه‌های تاکسی توسط ناظران انجام خواهد شد و با رانندگانی که بدون ماسک بوده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد خواهد شد، البته اکثر رانندگان در این زمینه همکاری خوبی دارند.

جمشیدنژاد به حوزه اتوبوس‌رانی نیز اشاره کرده و گفت: در حال حاضر از ۱۸ خط اتوبوسرانی سطح شهر سنندج به جز ۲ خط ناحیه منفصل شهری نایسر و دوشان مابقی تعطیل است، ضمن اینکه برخی از خطوط بصورت آزمایشی چند روزه فعال شده ولی بدلیل نبود تقاضا دوباره تعطیل می‌شوند.

وی تاکید کرد: تعطیلی خطوط شهری و کمبود مسافر درون شهری درآمد فعالان این حوزه‌ها (ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی) را با کاهش جدی مواجه کرده و این سازمان نیز توان کافی برای جبران خسارت آنان را ندارد و امیدواریم راهکاری برای رفع مشکلات این قشر اتخاذ شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.