| کد خبر: 220831 |

ترافیک تونل توحید تهران کاهش می‌یابد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افتتاح ورودی شرقی ایستگاه شهید نواب صفوی اعلام کرد: با افتتاح این ورودی میزان ترافیک تونل توحید و خیابان های اطراف آن کاهش پیدا می‌کند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افتتاح ورودی شرقی ایستگاه شهید نواب صفوی اعلام کرد: با افتتاح این ورودی میزان ترافیک تونل توحید و خیابان های اطراف آن کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش تین نیوز، سید مناف هاشمی روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: امروز با افتتاح ورودی شرقی ایستگاه مترو شهید نواب صفوی دسترسی شهروندان در خط ۷ نیز فراهم شد.

وی افزود: قبل از افتتاح این ورودی شهروندان تنها از طریق خط ۲ می‌توانند به ایستگاه نواب دسترسی داشته باشند که با این افتتاح دسترسی شهروندان منطقه ۱۱ تهران به خط ۷ مترو فراهم شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: تمام ظرفیت های ایستگاه شهید نواب فعال شده و با دسترسی به محدوده خیابان های دامپزشکی، جیحون و رودکی ترافیک نیز در این مناطق تسهیل می شود.

به گفته وی، در اطراف ایستگاه مترو نواب مراکز تجاری زیادی قرار دارد که شهروندان از طریق خطوط ۲ و ۷ می‌توانند با مترو به این اماکن تردد کنند که با این دسترسی شاهد کاهش ترافیک در تونل توحید و مسیرهای اطراف آن خواهیم بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود روزانه حدود ۵۰ هزار نفر از شهروندان از خدمات تقاطعی ایستگاه شهید نواب بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: ایستگاه مترو نواب صفوی یکی از عمق ترین ایستگاه های مترو پایتخت است که با عمق ۴۸ متری احداث شده است.

ایستگاه مترو شهید نواب صفوی، یکی از ایستگاه‌های خط‌ ۲ و خط ۷ مترو تهران است که در آغاز بزرگراه شهید نواب صفوی تهران و در تقاطع خیابان آذربایجان قرار دارد.

امروز- دوشنبه ورودی شرقی این ایستگاه در خط ۷ مترو تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

مترو تهران و حومه دارای ۷ خط و ۱۲۹ ایستگاه فعال است و طبق وعده مدیران شهری، قرار است تا پایان سال جاری ۱۲ ایستگاه دیگر به بهره‌برداری برسد.

در حال حاضر خط یک مترو دارای ۲۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی است همچنین خط دو دارای ۲۲ ایستگاه، خط سه دارای ۲۴ ایستگاه، خط چهار دارای ۱۹ ایستگاه به اضافه ۳ ایستگاه انشعابی، خط پنج دارای ۱۱ ایستگاه به اضافه دو ایستگاه انشعابی و خط هفت دارای ۱۱ ایستگاه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.