| کد خبر: 220821 |

عدم تکمیل خطوط متروی تهران تا سال ۱۴۲۰ در صورت کمک نکردن دولت

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه طی ۱۱ سال گذشته دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران کمک شایانی نکرده است، گفت: با ادامه این شرایط تا سال ۱۴۲۰ خطوط متروی تهران تکمیل نخواهد

تین نیوز

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه طی ۱۱ سال گذشته دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران کمک شایانی نکرده است، گفت: با ادامه این شرایط تا سال ۱۴۲۰ خطوط متروی تهران تکمیل نخواهد

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین افتتاح ورودی ایستگاه نواب در خط ۷ متروی تهران درباره مشخصات ایستگاه نواب و ورودی مسقف آن گفت: این ایستگاه تقاطعی بین خطوط ۲ و ۷ دارد و پیش از این ورودی خط ۲ برای دسترسی به خط ۷ استفاده می‌شود و امروز ورودی مستقل خط ۷ افتتاح شد.

وی با اشاره به وسعت ۱۴ هزار متر مربعی این ایستگاه اظهار داشت: خط ۷ در این نقطه تقاطع دارد و یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌ها با عمق ۴۸ متر است و با توجه به قرارگیری ایستگاه در فضاهای مرکزی شهر و منطقه ۱۱ می‌تواند شرایط بهتری را برای مردم فراهم کند.

هاشمی ابراز داشت: تجربه مترو تهران نشان می‌دهد در محلات پرترافیک و پر تراکم ورودی‌های جدید مترو بر مشتری‌های مترو می‌افزاید.

وی با اشاره به اینکه این ایستگاه برای استفاده حدود ۵۰ هزار نفر در روز طراحی شده است. افزود: با ایجاد کارگروه ساخت داخل در شرکت مترو در این ایستگاه‌ها و سایر ایستگاههای در حال بهره برداری از ساخت داخل کمک گرفته شده است که از نمونه‌های آن می‌توان به فن‌های هواساز و پست‌های برق و گیت بلیت اشاره کرد.

معاون شهردار تهران در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران نیز گفت: تا سال ۱۴۰۰ حتی یک دستگاه واگن از محل تامین ۲ هزار دستگاه واگن داخل محقق نمی‌شود، و از سال ۸۹ هیچ حمایت لازمی برای تکمیل شبکه حمل و نقل انجام نشده است و در نتیجه با معضل موجود حمل و نقل عمومی در کلانشهرها مواجهیم.

وی درباره عدم توسعه خطوط مترو نیز گفت: تا زمانیکه ۲۴۰ مترو خطوط موجود باقیمانده تکمیل نشود امکان ساخت خطوط جدید وجود ندارد.

هاشمی ادامه داد: ۴ خط ۱۰، ۹،۸ و ۱۱ باید ساخته شود که هزینه بر و زمان بر است و اگر حمایت دولت‌ها به همین شکل ضعیف ادامه یابد تا سال ۱۴۲۰ هم خطوط متروی تهران تکمیل نمی‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.