| کد خبر: 220805 |

تکمیل آزادراه تهران – شمال در کاهش محدودیت ها موثر است

جانشین پلیس راه کشور با اشاره به اعمال محدودیت های ترافیکی روزهای تعطیل و پایانی هفته درمحور کرج - چالوس گفت: تکمیل آزاد راه تهران - شمال در کاهش محدودیت های ترافیکی موثر است.

تین نیوز

جانشین پلیس راه کشور با اشاره به اعمال محدودیت های ترافیکی روزهای تعطیل و پایانی هفته درمحور کرج - چالوس گفت: تکمیل آزاد راه تهران - شمال در کاهش محدودیت های ترافیکی موثر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار سید تیمور حسینی روز دوشنبه در آیین  افتتاح پاسگاه پلیس لانیز - کندوان در محدوده استان البرز افزود: قطعه یک آزاد راه تهران - شمال دارای یک پاسگاه پلیس راه در حوزه استحفاظی تهران بزرگ بود که امروز با افتتاح پاسگاه لانیز - کندوان  خدمات دهی در حوزه استان البرز نیز توسعه پیدا کرد.

وی اضافه کرد: افتتاح  قطعه یک آزاد راه  تهران - شمال به طول حدود ۳۲ کیلومتر در اواخر سال گذشته تاثیر خوبی در روان سازی ترافیک دراستان های تهران ، البرز و مازندران داشته  است و آمارها نشان می دهد در پیک ترددها روزانه  بیش از ۵۰هزار دستگاه وسیله نقلیه در این قطعه تردد می کنند.

 حسینی افزود: تلاش ها براین است تا اواسط سال  ۱۴۰۰ خط رفت قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال بهره برداری شود.

وی گفت: دربسیاری از مواقع به دلیل حجم بالای تردد ناچار به یک طرفه شدن محور کرج - چالوس شدیم که مشکلات زیادی برای مردم بویژه افراد بومی این محور بوده است .

مسیر آزادراه تهران - شمال از تقاطع غیر همسطح بزرگراه آزادگان شمال با بزرگراه شهید همت شروع و در امتداد دره کن، پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول چهارهزارو۹۷۰  متر رشته کوه البرز را قطع و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

اجرای این قطعه از آزاد راه که طول تقریبی آن ۳۲ کیلومتر است، باعث می‌شود مسیر فعلی تهران-کرج-چالوس حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود.

این مسیر در ادامه به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج شده و سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌گردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.