| کد خبر: 220761 |

لزوم تدوین بسته عملیاتی ایمنی راه‌های استان زنجان

استاندار زنجان تاکید کرد: برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، باید یک بسته جامع و عملیاتی برای ارتقای ایمنی تدوین شود.

تین نیوز

استاندار زنجان تاکید کرد: برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، باید یک بسته جامع و عملیاتی برای ارتقای ایمنی تدوین شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۲۷ مهرماه) در جلسه کمیته ایمنی راه‌ها و شورای راهبری وضعیت تصادقات استان، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد، نسبت به سال گذشته درصد کمی کاهش در تصادفات و مرگ و میر داشتیم که باید در جلسات، آمارها به صورت مکتوب ارائه شود تا امکان تحلیل و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد.

وی در مورد به‌سازی تقاطع نزدیک دانشگاه زنجان، ابراز کرد: قرار بود اعتبار این پروژه از سازمان حمل و نقل تامین شود که با مشکلاتی مواجه شد و طی نامه به وزیر راه و شهرسازی وی دستور داده که پروژه دانشگاه زنجان اجرا و احتمالا این مسئولیت به راه و شهرسازی واگذار شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات استان در محور قیدار اتفاق افتاده است، تاکید کرد: در کنار کمیسیون ایمنی راه‌ها، باید کمیته‌های فرعی ایمنی راه‌ها در شهرستان‌ها با اولویت خدابنده نیز تشکیل شود و وضعیت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی درست، تصادفات برون‌شهری و دورن‌شهری و متوفیان آن‌ها کاهش یابد، تصریح کرد: سیستم حمل و نقل، رانندگان، مردم، زیرساخت‌های جاده‌ای و سامانه‌های الکترونیکی در یک زنجیره می‌توانند در وقوع تصادفات نقش داشته باشند و از طرف دیگر پلیس، اورژانس، هلال‌احمر و راهداری نیز مولفه‌هایی هستند که در ایجاد یا کنترل تصادفات سهم بسزایی دارند.

وی عنوان کرد: باید با تشکیل گروه‌های کارشناسی، بسته‌های عملیاتی برای کاهش تصادفات تدوین شود و مردم هم در این راه باید ضمن رعایت قوانین، در فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن همراهی کنند. در این راه برخی کارهای زیربنایی به اعتبار و زمان بیشتری نیاز دارند اما بعضی اقدامات کوتاه‌مدت و زودبازده ‌نیز می‌تواند مشکلات را حل کند.

حقیقی با اشاره به اینکه از سال ۸۰ و حتی پیش از آن، سرعت مکانیزه شدن سیستم‌های پلیس بالا رفته است، ادامه داد: این یعنی باید کنترل و نظارت بر مبنای سامانه‌های هوشمند باشد و مردم هم باید در برقراری امنیت مشارکت کنند.

نماینده عالی دولت در استان، ارائه آموزش به مردم و تحلیل و تشریح عوامل موثر در بروز تصادفات با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در هفته ایمنی راه‌ها را مهم خواند و گفت: مردم باید نسبت به رفتارهای اجتماعی و لزوم پایبندی به قوانین آگاه شوند تا شاهد حوادث جبران‌ناپذیر نباشیم.

استاندار زنجان همچنین در مورد آسیب به زیرساخت‌ها و تاسیسات جاده‌ای در اثر حمل بیش از حد بار، اظهار کرد: باید ریشه این تخلفات شناسایی و از مبدا، جلوی این کار گرفته شود.

سرپرست پلیس راه استان زنجان نیز در این جلسه تعداد متوفیان تصادفات برونشهری در شهریور امسال را ۲۴ تن برشمرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ نفر معادل ۲۷ درصد کاهش یافته است و در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ تعداد ۱۳۴ نفر در تصادفات جان باختند که سال ۹۸ این رقم ۱۳۶ نفر ثبت شده بود.

محمدعلی عظیمی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در محور قیدار به ابهر به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز عامل اصلی این حوادث بوده و این محور به ویژه در محدوده گرماب به بیجار نیاز به ایمن‌سازی و دوبانده شدن دارد.

وی ادامه داد: از دیگر محورهایی که نیاز به بهسازی دارند می‌توان به جاده ارمغانخانه و مسیر زنجان به میانه اشاره کرد و در تقاطع دانشگاه زنجان و سه‌راهی نیک‌پی نیز باید تقاطع غیرهمسطح طراحی شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.