| کد خبر: 220720 |

پروژه راهسازی خنداب و پل‌دوآب در انتظار اعتبار ۳۶۰میلیارد ریالی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: برای تکمیل پروژه‌های راه‌سازی منطقه پل دوآب و تقاطع غیر همسطح خنداب ۳۶۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: برای تکمیل پروژه‌های راه‌سازی منطقه پل دوآب و تقاطع غیر همسطح خنداب ۳۶۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

به گزارش تین نیوز، احمد مرزبان در گفتگو با خبرنگار مهر؛ اظهار کرد: استان مرکزی با توجه به قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب؛ شرق به غرب با داشتن ۶ هزار و۴۱۰ کیلومتر راه شامل ۲۰۸ کیلومتر آزاد راه؛ ۸۸۴ کیلومتر بزرگراه؛ ۴۶۹ کیلومتر راه اصلی؛ ۶۸۹ کیلومتر راه فرعی؛ ۱۴۴ کیلومتر راه‌های دسترسی و ۴ هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی یکی از پرترددترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز تمامی کریدورهای شریانی استان مرکزی دارای اعتبار ملی و قرارداد است و تعدادی پروژه‌هایی که از محل اعتبارات سفر هیئت دولت به استان مرکزی تأمین شدند؛ پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارند.

وی ادامه داد: اگر تخصیص بودجه به موقع به این پروژه‌ها تزریق شود پیش بینی می‌شود بخشی از آنها تا پایان سال جاری و بخش دیگر نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: طرح منطقه پل‌دوآب ‌به طول ۴۷ کیلومتر راه فرعی درجه دو است که تعریض شده و ۷۵ ابنیه فنی نیز در این منطقه و محور آن ساخته شده است. از این ۴۷ کیلومتر ۱۸ کیلومتری زیر سازی روکش شده و برای ادامه در واقع زیرسازی و روکش آسفالت و تکمیل آن حدود ۲۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مرزبان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیروگاه هسته‌ای نیز در این منطقه واقع شده است؛ امیدواریم مسئولین ذیربط برای تأمین اعتبار به این مهم نگاه ویژه داشته باشند.

وی گفت: تقاطع غیر همسطح خنداب نیز که از محل اعتبارات سفر هیئت دولت به استان مرکزی است؛ قرارداد آن با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان منعقد شده است و به منظور حذف یکی از نقاط پرحادثه ورودی خنداب با دهانه ۱۸ و ۲۴ متر در حال اجرا است. برای تکمیل این پروژه نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.