| کد خبر: 220717 |

محدودیتهای جاده‌ای خراسان رضوی با سامانه‌ هوشمند مدیریت شود

تین نیوز

رییس اداره مدیریت راههای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با استفاده از سامانه‌های هوشمند می‌توان اعمال محدودیتها و ممنوعیتها را بر رفت و آمد خودروها در مسیرهای جاده‌ای این استان به خوبی مدیریت کرد.

به گزارش تین نیوز، ابوالفضل حسینی عشرت‌آباد روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شایسته بود در اعمال محدودیتهای رفت و آمد جاده‌ای برای سفر به مشهد، به جای اقدامات فیزیکی "سامانه‌ هوشمند" بکار گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: بر این اساس اعمال قانون متخلفان و ارسال پیامک با بهره‌گیری از سامانه هوشمند انجام و محدودیتها در مسیرهای جاده‌ای مدیریت می‌شد.

رییس اداره مدیریت راههای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: این در حالی است که کنترل فیزیکی جاده‌ها موجب تماس رودروی ماموران پلیس با رانندگان، اتلاف انرژی نیروهای مستقر در جاده و یکنواخت نبودن اجرای محدودیتها در همه ساعات می‌شود.

وی افزود: ۱۴۷ سامانه ثبت تخلف مستقر در مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی با بارگذاری نرم‌افزار لازم می‌تواند به کنترل رفت و آمد خودروها، اعمال جریمه و ارسال پیامک بپردازند.

حسینی ادامه داد: ۱۲۳ دستگاه از این تعداد سامانه ثبت تخلف هم‌اینک در مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی فعالند.

وی گفت: این مجموعه همراه با دیگر سامانه‌های نظارتی و تصویری مستقر در جاده‌ها، کنترل معمول سرعت و تخلف را انجام می‌دهدند اما می‌شد با همین سامانه موجود به عنوان ابزارهای بازدارنده در اعمال محدودیتها استفاده کرد.

رییس اداره مدیریت راههای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: این توانمندی در دسترس، ظرف دوره اخیر سه روز اعمال محدودیتهای ترافیکی در مسیرهای جاده‌ای منتهی به مشهد مورد توجه قرار نگرفت.

وی ادامه داد: همچنین اطلاع‌رسانی مناسب هم می‌توانست تاثیر بازدارنده بسیار موثری برای نظارت بر رفت و آمد خودروها در جاده‌های منتهی به مشهد داشته باشد اما با اعلام دیرهنگام این محدودیتها، کنترل و نظارت بازدارنده بر سفرها به خوبی صورت نگرفت.

حسینی گفت: در حالی که هموطنان از یک هفته پیش برای سفر به مشهد برنامه‌ریزی کرده بودند اما اعلام محدودیتها تنها ۲۴ ساعت پیش از آغاز تعطیلات صورت گرفت لذا اثرگذار نبود زیرا بسیاری از مردم هنگام حضور در جاده‌ با این محدودیتها مواجه شدند.

وی افزود: شمار خودروهای ورودی به مشهد طی دهه پایانی ماه صفر بیشتر از ۷۵۰ هزار دستگاه بود که حدود ۲۰ درصد آنها در دیگر استانهای کشور پلاک گذاری شده بود.

خراسان رضوی به عنوان پنجمین استان پهناور کشور با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.