| کد خبر: 220688 |

مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد

◄ سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی در تجهیز و بهسازی فرودگاه اردبیل

اردبیل| مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: 200 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و تجهیز باند اصلی فرودگاه اردبیل سرمایه‌گذاری می‌شود.

تین نیوز

اردبیل| مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: 200 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و تجهیز باند اصلی فرودگاه اردبیل سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش تین نیوز، فخرالدین هاشمی اظهار کرد: باند فرودگاه اردبیل با 83 درصد پیشرفت فیزیکی و 75 درصد پیشرفت منابع مالی در حال اجراست که به دلیل شرایط خاص جوی در فرودگاه عملیات آسفالت‌ریزی آن متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 600 متر عملیات زیرسازی و آسفالت‌ریزی در فرودگاه اردبیل انجام شده و با توجه به آسفالت‌ریزی پلیمری ادامه عملیات با مساعد شدن شرایط جوی در سال آینده ادامه خواهد داشت.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: پیمانکار پروژه و مشاوران تلاش می‌کنند تا این پروژه را با کیفیت مناسب و در سریع‌ترین زمان به انجام برسانند اما با توجه به شرایط جوی فرودگاه که باید در دمای بالای 20 درجه آسفالت پلیمری ریخته شود، قرار شد این کار با شرایط مناسب جوی در سال آینده ادامه یابد.

هاشمی گفت: تاکنون 100 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و تجهیز فرودگاه هزینه شده و پیش‌بینی‌ می‌کنیم با نصب تجهیزات کمک ناوبری و روشنایی و سایر سیستم‌های تخصصی هوایی این هزینه تا 200 میلیارد تومان نیز برسد.

وی به وجود دوباند در فرودگاه اردبیل با زاویه 80 درجه اشاره و تصریح کرد: جزو معدود فرودگاه‌ها در کشور هستیم که دو باند متقاطع در آن وجود دارد و تمام تلاش‌مان بر این است تا با کیفیت مناسب عملیات بهسازی و تجهیز باند فرودگاه به انجام برسد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل در مورد کنسلی پروازها در فرودگاه اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه در باند اصلی برخی از دستگاه‌ها خاموش شده و شرایط جوی خاصی را نیز در فضای فرودگاه شاهد بودیم، کنسلی پروازها بیشتر از گذشته بوده اما به نسبت دو سال اخیر با تکمیل بهسازی باند فرودگاه تا 95 درصد کنسلی و مشکل تاخیر پروازها رفع خواهد شد.

هاشمی اظهار کرد: البته شرایط دید در فرودگاه اردبیل گاه به حدی پائین می‌آید که تا 50 متر نیز قابل مشاهده نمی‌باشد که در این وضعیت جوی کنسلی پروازها امری طبیعی و مرسوم در سطح جهان و کشورهای خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از عملیات بهسازی و تجهیز باند اصلی در سال آینده 95 درصد کنسلی‌ها که در دو سال اخیر رخ داده از بین خواهد رفت.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: تمام زیرساخت‌ها در فرودگاه مرز هوایی اردبیل فراهم است تا پروازهای خارجی و داخلی در مسیرهای مختلف انجام شود اما به دلایل مختلف شرکت‌های هواپیمائی از برقراری این پروازها استقبال نمی‌کنند.

هاشمی به وجود ترمینال‌های متعدد در فرودگاه اردبیل و آمادگی این مجموعه برای انجام پروازهای متعدد داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 4 تا 6 سورت پرواز به مقصد فرودگاه اردبیل انجام می‌شود و در 6 ماهه اول سال حتی پروازهای اول صبح در ساعت 6 و آخر وقت در ساعت 22 شب را نیز شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با مشارکت پنج شرکت هواپیمائی پروازهای تهران و مشهد در فرودگاه اردبیل دایر است و آمادگی برای برقراری سایر پروازها را نیز داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.