| کد خبر: 220664 |

مدیر کل آزمایشگاه مکانیک خاک اردبیل:

◄ آزمایشگاه مکانیک خاک ارتقای کیفیت آسفالت و بتن را هدفگذاری گرده است

اردبیل| مدیر کل آزمایشگاه مکانیک خاک اردبیل گفت: آزمایشگاه مکانیک خاک ارتقای کیفیت تولید آسفالت و بتن را هدفگذاری کرده تا رضایت بهره‌برداران فراهم آید.

تین نیوز

اردبیل| مدیر کل آزمایشگاه مکانیک خاک اردبیل گفت: آزمایشگاه مکانیک خاک ارتقای کیفیت تولید آسفالت و بتن را هدفگذاری کرده تا رضایت بهره‌برداران فراهم آید.

رحمت‌الله نجفی در گفت‌وگو با تین نیوز، اظهار کرد: کیفیت آسفالت از جهات مختلف برای شهرهای مختلف استان حایز اهمیت است چرا که با توجه به شرایط سخت جوی در این استان انتظار می‌رود عمر آسفالت پخش شده بیشتر از وضعیت موجود باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما با نمونه‌برداری از مصالح و مواد اولیه کارخانه‌های آسفالت و بتن با ارائه تخفیف به دستگاه‌های مختلف و شهرداری‌ها سعی می‌کنیم تا کیفیت تولید در این بخش را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهیم.

مدیر کل آزمایشگاه مکانیک خاک اردبیل گفت: با توجه به بالا رفتن هزینه تولید آُسفالت و پخش آن و درخواست پیمانکاران سعی‌مان بر این است تا با تصمیم شورای فنی استان صاحبان کارخانه‌ها را موظف به تامین مصالح مرغوب و باکیفیت کنیم تا تولید و عمر آسفالت پخش شده افزایش یابد.

نجفی ادامه داد: با حضور مستمر در جلسات کمیته آسفالت که در اداره کل راه و شهرسازی برگزار می‌شود، مقرر شده کارخانه‌های آسفالت در کنار رعایت تمامی استانداردها نسبت به تامین مواد اولیه و مصالح باکیفیت اقدام و آئین‌نامه‌های مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: در پروژه‌های عمرانی بهتر است مهندسان ناظر با دقت بیشتر امر نظارت و بازرسی خود را انجام دهند و هرگونه کوتاهی و قصور را در کیفیت پائین مصالح تولید شده به ویژه بتن و آسفالت به مجموعه آزمایشگاه مکانیک خاک گزارش کنند.

مدیر کل آزمایشگاه مکانیک خاک اردبیل بیان کرد: در این شرایط خاص اقتصادی ما شاهد بروز پدیده پیمانکارسالاری هستیم و به دلیل آنکه پیمانکاران راغب به اجرای پروژه‌ها نیستند عده‌ای از این فضا سوء استفاده کرده و به اجرای پروژه‌های عمرانی باکیفیت پائین اقدام می‌کنند.

نجفی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های عمرانی باید آزمایشگاه مکانیک خاک را ناظر و امین خود در ارتقای کیفیت ساخت و ساز بدانند و با هرگونه تولید و بکارگیری مصالح بی‌کیفیت مقابله نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.