| کد خبر: 220632 |

برای اولین بار و به همت هما؛

◄ نمایندگی فروش بار «کارگو» در اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل| برای اولین بار و به همت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران نمایندگی فروش بار «کارگو» در اردبیل راه‌اندازی شد.

تین نیوز

اردبیل| برای اولین بار و به همت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران نمایندگی فروش بار «کارگو» در اردبیل راه‌اندازی شد.

مدیر کل شرکت هواپیمائی هما در اردبیل در مراسم راه‌اندازی اولین نمایندگی فروش بار در فرودگاه اردبیل اظهار کرد: از همکاری‌ها و مساعدت مجموعه فرودگاه اردبیل، سپاه و نیروی انتظامی قدردانی می‌کنیم که دست یاری و همراهی ما را به گرمی فشردند تا زمینه فعالیت مناسب هما در استان در ارائه خدمات به شهروندان فراهم آید.

منوچهر اسفندیاری خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های هما در سطح ملی و به تبع آن در استان اردبیل تلاش کردیم تا بخش بار را در فرودگاه اردبیل با کمک یکی از تجار خوشنام فعال کنیم تا در زمینه صادرات و واردات و تجارت بین‌المللی شرایط مناسبی را شاهد باشیم.

وی افزود: با توجه به توانمندی استان در بخش کشاورزی و تولید محصولات دامی و باغی متنوع با بهره‌گیری از شیوه‌های جدید بسته‌بندی می‌توانیم محصولات خود را در کوتاهترین زمان صادر کنیم که شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران در این امر پیشقدم شده تا ترانزیت هوایی کالا و بار انجام شود.

مدیر کل شرکت هواپیمائی هما در اردبیل افزود: با اعطای نمایندگی فروش بار به مدیرعامل شرکت آذرپارس سبلان سعی بر این است تا فرآیند صادرات و واردات و حمل بار هوایی به سرعت انجام شده و ما بتوانیم به تحول اقتصادی استان و تقویت تجارت در این خطه کمک کنیم.

اسفندیاری از پیگیری‌ها و و پیشقدم شدن مجموعه شرکت آذرپارس سبلان در این زمینه قدردانی کرد و گفت: ما نیز با اخذ مجوزهای لازم به این پیگیری‌ها پاسخ مثبت دادیم تا نتایج مفید این اقدام را در حوزه اشتغال و تحول اقتصادی استان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با صدور محوزهای قانونی تسهیل صادرات و واردات به صورت هوایی انجام خواهد شد و ما خوشحال هستیم که بعد از ماه‌ها پیگیری و دوندگی راه‌اندازی اولین نمایندگی فروش بار را انجام می‌دهیم که این امر خود اقدامی مطلوب و مناسب در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان است.

مدیر کل شرکت هواپیمائی هما در اردبیل ادامه داد: در 6 ماهه امسال به اندازه یک سال گذشته جابجایی بار توسط هما انجام شده به طوری که سال قبل بیش از 3 هزار و 350 کیلوگرم بار در فرودگاه اردبیل انجام شده که در 6 ماهه اول امسال این رقم به 3 هزار و 750 کیلوگرم رسیده است.

اسفندیاری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با فعال شدن این شرکت تجاری و بازرگانی ظرفیت جابجایی بار تا سه برابر رقم فعلی افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا با همکاری و همدلی سایر مجموعه‌ها صنعت تجاری و بازرگانی استان را رونق مضاعفی ببخشیم و در کنار آن در یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شرکت آذرپارس سبلان همت کند تا صادرات استان رونق بیشتری بگیرد.

مدیر کل شرکت هواپیمائی هما در اردبیل از نمایندگی شرکت آذرپارس سبلان اردبیل خواست؛ در عصر ارتباطات و در حوزه بازاریابی از ظرفیت تبلیغات و حمایت رسانه‌ها استفاده کرده و به توسعه فعالیت خود کمر همت ببندد.

 

صادرات محصولات کشاورزی به حوزه خلیج فارس در اولویت است

در این مراسم مدیرعامل شرکت آذرپارس سبلان نیز به عنوان نخستین نمایندگی فروش بار در فرودگاه اردبیل با قدردانی از مدیریت شرکت هما در استان برای صدور مجوز لازم در امر صادرات و واردات هوایی اظهار کرد: دو مسیر پرواز داخلی به مقصد فرودگاه امام خمینی و جابجایی بار به سمت کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی آسیای میانه پیش‌بینی شده تا با یک روند تدریجی این کار توسعه یابد.

اکبر شجاع عمده محصولات صادراتی را از استان اردبیل محصولات زراعی، باغی و  دامی دانست و بیان کرد: در کنار میوه و تره‌بار صادرات قارچ و گل‌های زینتی از اردبیل انجام می‌شود و در آینده تلاش می‌کنیم به تنوع محصولات صادراتی کمک کنیم.

وی مقصد صادراتی را کویت، قطر و کشورهای آسیای میانه اعلام کرد و گفت: شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران در صدور مجوزها و اقدامات قانونی در کنار ما بوده و ما با خیال راحت تلاش می‌کنیم تا با همکاری شرکت‌های بازرگانی استان به صادرات هوایی کمک کنیم.

شجاع خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود واحدهای تولیدی و فرآوری استان به موضوع بسته‌بندی و کیفی‌سازی این امر اهتمام جدی داشته باشند تا محصولات صادراتی با مشکلاتی در بازارهای جهانی مواجه نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.