| کد خبر: 220622 |

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل:

◄ دستگاه‌های اجرایی در ساخت و ساز به قوانین نظام مهندسی تمکین کنند

اردبیل| رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی در ساخت و ساز خود باید به قوانین نظام مهندسی و بحث نظارتی تمکین کرده و در این زمینه پایبند قوانین باشند.

تین نیوز

اردبیل| رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی در ساخت و ساز خود باید به قوانین نظام مهندسی و بحث نظارتی تمکین کرده و در این زمینه پایبند قوانین باشند.

به گزارش تین نیوز، میرمحمد سیدهاشمی در جلسه شورای مدیران راه و شهرسازی در اردبیل اظهار کرد: نظام مهندسی ساختمان استان در اعمال 60 درصد تخفیف برای احداث اقدام ملی مسکن پیشقدم بوده و نهایت همکاری را با راه و شهرسازی استان انجام می‌دهد.

وی به سهمیه 500 واحدی مهندسان در قالب طرح اقدام ملی مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: این سهمیه مرحله به مرحله کاهش یافته و در حال حاضر به 175 واحد رسیده در حالی که انتظار می‌رود همان سهمیه 500 واحدی را برای مهندسان در این طرح در نظر بگیرند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: هرچند در این شرایط اقتصادی پرداخت مبلغ اولیه 40 میلیون تومان دشوار به نظر می‌رسد اما براساس قوانین و مقررات اعلام شده و ضرب‌العجل تعیین شده در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا اعضای نظام مهندسی که در این طرح متقاضی هستند، مبلغ خود را واریز کنند.

سیدهاشمی بیان کرد: باید شرایط متقاضیان در بهره‌مندی از اقدام ملی به سرعت مورد رسیدگی و دقت نظر قرار گیرد تا افراد واجد شرایط تعیین تکلیف شده و امکان تامین و پرداخت مبالغ اولیه را پیدا کنند.

وی با اشاره به آغاز بکار متمرکز دبیرخانه کمیسیون ماده 100 در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تصریح کرد: همشهریان در هر نقطه از شهر تخلف ساختمانی ببینند می‌توانند آن را گزارش کرده و مهندسان ناظر نیز در این زمینه با دقت و هوشیاری بیشتر عمل می‌کنند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان در راه‌اندازی و فعالیت توانمند این کمیسیون آماده هرگونه همکاری است تا در سطح شهر تخلفات در ساخت و سازها به حداقل رسیده و کیفیت اجرا نیز افزایش یابد.

سیدهاشمی با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی در نادیده گرفتن قوانین و مقررات ساخت و ساز در بحث نظارتی مهندسان بیان کرد: در برخی از شهرها دستگاه‌های اجرایی به این قوانین تمکین نمی‌کنند و بدون اطلاع نظام مهندسی ساخت و ساز خود را انجام می‌دهند که قرار شد با تاکید رئیس کل دادگستری استان گزارش این تخلفات به مراجع قضائی ارائه شود.

وی نظارت عالیه در ساخت و ساز را مسئولیت و ماموریت نظام مهندسی اعلام کرد و گفت: ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا این روند بی‌قانونی در برخی از ساخت و سازها ادامه یابد و بدون هیچگونه قید و بندی گزارش تخلف ساختمانی را اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی به مراجع قضائی اعلام خواهیم کرد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها و نهادها همچون بنیاد مسکن به بهانه وجود دفتر فنی مدعی عدم تمکین در برابر قوانین نظام مهندسی هستند که به هیچ وجه وجود دفتر فنی در ادارات نمی‌تواند مانعی در برحث نظارتی نظام مهندسی در ساخت و سازها باشد.

سیدهاشمی در پایان خاطرنشان کرد: ما مدافع حق و حقوق مهندسان به ویژه بحث نظارتی در ساخت و سازها هستیم و هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد به بهانه وجود دفتر فنی ماموریت و مسئولیت نظام مهندسی را نادیده بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.