| کد خبر: 220611 |

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل:

◄ کیفیت فنی پروژه‌ها را را فدای کمیت و سیاسی‌کاری نمی‌کنیم

اردبیل| مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مشخصات فنی و کیفیت اجرای پروژه‌ها را فدای کمیت و مسایل سیاسی نخواهیم کرد بلکه تلاشمان بر این خواهد بود تا بهترین کار عمرانی در این استان به انجام برسد.

تین نیوز

اردبیل| مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مشخصات فنی و کیفیت اجرای پروژه‌ها را فدای کمیت و مسایل سیاسی نخواهیم کرد بلکه تلاشمان بر این خواهد بود تا بهترین کار عمرانی در این استان به انجام برسد.

محبوب حیدری در جلسه شورای مدیران راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: پرونده مسکن مهر در استان اردبیل به شکل کامل بسته شده و هیچ پروژه‌های که متولی آن راه و شهرسازی باشد در این حوزه باقی نمانده است.

وی دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی را در تامین سرپناه برای اقشار مستاجر و جوانان در آستانه ازدواج یادآور شد و خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز طرح اقدام ملی مسکن با تامین زمین توسط راه و شهرسازی آغاز شده و با همکاری بنیاد مسکن ساخت واحدها در مرحله انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به غیر از اردبیل در سایر شهرها با همکاری بنیاد مسکن ساخت و سازها در این زمینه شروع شده و از 11 هزار ثبت نامی در این طرح 7 هزار و 500 نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

حیدری افزود: به دلیل وضعیت اقتصادی نامساعد مردم از این تعداد افراد واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن 3 هزار نفر اقدام به واریز مبلغ اولیه کردند که امیدواریم تا آخر مهرماه همه متقاضیان مبلغ اولیه 40 میلیون تومانی خود را واریز کنند.

وی با قدردانی از تعاونی ادارات و دستگاه‌های مختلف برای همکاری در اجرای این طرح بیان کرد: تمام اطلاعات متقاضیان مورد پایش قرار گرفته و افراد واقعی که مستحق دریافت مسکن هستند، در قالب تعاونی ادارات، نیروهای مسلح و نهادهای دولتی شناسایی و در لیست دریافت مساکن اقدام ملی قرار می‌گیرند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی می‌توانند لیست کارکنان متقاضی و واجد شرایط مسکن اقدام ملی را ارائه کنند تا با قول مساعد وزیر شرایط مطلوبی برای خانه‌دار شدن آنها به وجود آید.

حیدری با قدردانی از همکاری نظام مهندسی و شهرداری در ارائه تخفیف و صدور محوزهای قانونی برای ساخت مسکن اقدام ملی تصریح کرد: ساخت 540 واحد در شهر اردبیل شروع شده و امیدواریم مرحله به مرحله با نظارت نظام مهندسی و شهرداری ساخت این واحدها انجام شود.

وی اظهار کرد: برای مهندسان عضو نظام مهندسی استان ساخت 200 واحد در مرحله اول با همکاری این سازمان آغاز خواهد شد تا در مراحل بعد در صورت وجود متقاضی این تعداد قابل افزایش است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به نظارت دقیق نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: وجود دفتر فنی در ادارات مختلف به منزله استثنا شدن آنها از امر نظارت فنی و اجرایی نیست بلکه نظام مهندسی باید وظیفه خطیر خود را در این زمینه انجام دهد.

حیدری با قدردانی از همت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات اقدام ملی مسکن خاطرنشان کرد: بانک مسکن استان جزو اولین بانک در سطح کشور بوده که در پرداخت این تسهیلات پیشقدم شده تا روند اجرایی طرح اقدام ملی سرعت گیرد.

وی تصریح کرد: بانک مسکن علاوه بر پرداخت وام در سایر حوزه‌ها بسیار موفق عمل کرده و جزو اولین‌ها در کشور محسوب می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد عدم رغبت پیمانکاران در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: به عنوان نمونه در احداث چهارخطه پارس‌آباد به سربند در حال حاضر 30 میلیارد تومان در حساب اداره کل است اما به دنبال انتشار آگهی مناقصه در سه مرحله هنوز پیمانکاری برای این پروژه انتخاب نشده است.

حیدری ادامه داد: به هیچ وجه کیفیت اجرای پروژه‌ها را فدای کمیت نخواهیم کرد و بنده معتقدم اگر قرار است خانه‌ای ساخته شود و یا راهی را احداث کنیم باید با مشخصات فنی درست و کیفیت مناسب به انجام برسد تا زمینه نارضایتی مردم فراهم نیاید.

وی به فعالیت مناسب پایگاه خبری تین نیوز در سطح استان اشاره و بیان کرد: این مجموعه رسانه‌ای که وابسته به وزارت راه و شهرسازی است، باید توسط ادارات و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه که در استان 10 دستگاه را شامل می‌شود، مورد حمایت مالی و همچنین خبری در پوشش اخبار و رویدادها قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.