| کد خبر: 220610 |

آمادگی متروی اصفهان برای واگذاری فضای تجاری ایستگاه‌ها به سرمایه گذاران

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: در ایستگاه‌های مترو ۱۵ هزار متر فضای تجاری وجود دارد که برای واگذاری این فضاها به سرمایه‌گذاران آمادگی داریم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: در ایستگاه‌های مترو ۱۵ هزار متر فضای تجاری وجود دارد که برای واگذاری این فضاها به سرمایه‌گذاران آمادگی داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، احمدرضا طحانیان اظهار کرد: آرام‌سازی و زیباسازی ایستگاه‌های مترو مورد توجه است از این رو اجازه هر کسب و کاری را نخواهیم داد، بلکه بر اساس سیاست‌گذاری‌ها و برنامه ریزی اقدام می‌شود و آرامش شهروندان تحت تأثیر تجاری‌سازی قرار نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مذاکراتی با سرمایه گذاران برای استفاده از فضای تجاری ایستگاه‌های مفتح و کارگر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با اشاره به تمهیدات لازم برای کاهش ابتلای شهروندان به کرونا در مترو، افزود: حفظ سلامت شهروندان دغدغه مهم مدیران شهری است به همین جهت از اواخر اسفند ماه سال گذشته مترو تعطیل و تا اواخر خردادماه سال‌جاری این تعطیلی ادامه یافت؛ پس از آن با خرید دستگاه ضدعفونی فرابنفش UVC و آموزش استفاده از آن به کارکنان نسبت به ضدعفونی واگن‌های مترو اقدام شد.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک در مترو برای شهروندان اجباری است، خاطرنشان کرد: باجه‌های فروش بلیت ایستگاه‌های مترو، ماسک را با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان ادامه داد: در ورودی و خروجی‌های ایستگاه‌های مترو دستگاه ضدعفونی کننده دست برای مسافران قرار داده شده است.

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده جهت جلوگیری از نشت آب در ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: وقتی مترو ۲۳ متر زیر زمین قرار گرفته، نشت آب در تونل‌ها به طور معمول اتفاق می‌افتد؛ حتی اگر مترو در شهرهای کویری نیز احداث شود نشتی آب به دلیل عمق سیستم مترو اتفاق می‌افتد، اما نوع برخورد و مدیریت آن مهم بوده که در اصفهان به خوبی مدیریت شده است.

طحانیان افزود: در بعضی از ایستگاه‌های خط یک مترو به دلیل نزدیکی با رودخانه زاینده رود نشت آب بیشتر اتفاق می‌افتد چرا که کد ارتفاعی مرکز شهر و حاشیه آن گاهی تا ۲۰ متر اختلاف دارد، اما در شرکت مترو کارکنان آب را هدایت کرده و مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان در خصوص سیستم‌های ایمنی مترو، گفت: سیستم‌های خدمت‌رسان به شهر به طور معمول در محل‌هایی ایجاد می‌شود که راه‌های دسترسی لازم وجود داشته باشد و ایمنی یکی از موضوعات مهم است.

وی خاطر نشان کرد: تاب‌آوری، پدافند غیرعامل و استفاده از سیستم‌های ایمنی برای حفظ سلامت شهروندان تا حد امکان در ایستگاه‌های مترو فراهم و فعال شده است و با مانورهای متعدد آمادگی لازم برای شرایط خاص وجود دارد.

طحانیان افزود: سعی شده آموزش‌های ایمنی به کارکنان به صورت مستمر ارائه شود تا از آمادگی دو چندان برخوردار شوند؛ تا حد امکان سعی شده شدت و تعداد حوادث را کاهش دهیم و در حوادث غیرمترقبه به سرعت نسبت به کنترل و مدیریت حوادث اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه تاب‌آوری ایستگاه‌های مترو یکی از موضوعات مهم و مورد توجه است، گفت: برای تاب‌آوری و ایمن‌سازی خط دو مترو نیز تمهیدات لازم انجام شده هرچند عمق برخی از ایستگاه‌ها ۲۰ متر زیر زمین بوده و به لحاظ تاب‌آوری از شرایط خوبی برخوردار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.