| کد خبر: 220602 |

معاون استاندار اردبیل:

◄ حذف پارکینگ به افزایش سرقت خودروها دامن زده است

اردبیل| معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: حذف پارکینگ از واحدهای ساختمانی به افزایش 37 درصدی سرقت خودرو و لوازم یدکی در شهر اردبیل دامن زده است.

تین نیوز

اردبیل| معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: حذف پارکینگ از واحدهای ساختمانی به افزایش 37 درصدی سرقت خودرو و لوازم یدکی در شهر اردبیل دامن زده است.

بهروز ندایی در آئین افتتاح دبیرخانه کمیسیون ماده 100 در اردبیل اظهار کرد: این واقعیت تلخ را باید بپذیریم که ما با دست خودمان به عده‌ای اجازه می‌دهیم تا تخلف ساختمانی کنند سپس پرونده تخلفاتی آنها را در کمیسیون ماده 100 به عنوان یکی از مواد قانونی شهرداری‌ها جریمه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است به جای این فرآیند عجیب از همان اول به گونه‌ای اقدام کنیم تا سازنده تخلفی را مرتکب نشود و اگر هم تخلفی را انجام دهد با نظارت دقیق در همان مراحل اولیه جلوی آن را بگیریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از ماده 100 به عنوان قوانین شهرداری در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و خلاف صدور پروانه یاد کرد و گفت: پرونده‌های ارجاعی به این کمیسیون براساس ضوابط و مقررات یا به جریمه ختم می‌شوند و یا حکم تخریب برای آنها صادر می‌شود.

ندایی بیان کرد: از دو منظر باید به فعالیت این کمیسیون توجه کنیم که از منظر مهم بهتر است با تقویت بحث نظارت در همان مراحل اولیه جلوی ساخت و سازهای مازاد گرفته شده و به استحکام بنا و کیفی‌سازی تمرکز کنیم.

وی افزود: شهرداری با صدور پروانه امر نظارت را به سازمان نظام مهندسی واگذار می‌کند که بهتر است مهندسان ناظر در فرآیند کار گزارش تخلف را ارائه کرده و خود پیگیر رفع ایرادات و اشکالات پروژه‌های مورد نظر باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: گاه در فرآیند ساخت و ساز چنان قصور و کوتاهی انجام می‌شود که بعد از ساخت 100 درصدی واحد مسکونی و یا تجاری مورد نظر پرونده به کمیسیون ارجاع داده می‌شود که صدور حکم تخریب برای آنها با قاطعیت و رای اکثریت صادر می‌شود.

ندایی بیان کرد: به رغم این قاطعیت صدور حکم در دیوان عدالت اداری رای مورد نظر نقض و حکم به گرفتن جریمه داده می‌شود که این امر خود به جری شدن متخلفان ساختمانی کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: بهتر است دیوان عدالت اداری در صدور رای نهایی جوانب امر را در نظر گرفته و اجازه ندهد تا با نقض حکم تخریب برخی از افراد فرصت سوءاستفاده پیدا کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تبعات این غفلت و بی‌توجهی را ناهمگونی ساخت و ساز در محلات مختلف شهر اعلام و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این ساختمان فرآیند تصمیم‌گیری و تبادل افکار و آرا به صورت متمرکز انجام شده و راه‌اندازی نرم‌افزار مدون در این زمینه می‌تواند به بهبود فرآیند رسیدگی و صدور آرا در این کمیسیون کمک کند.

ندایی گفت: کوچکترین غفلت در ساخت و ساز غیرمجاز تبعات مختلف اجتماعی دارد که نمونه آن افزایش سرقت تا 37 درصد مربوط به خودرو و لوازم یدکی به دلیل حذف پارکینگ اتفاق می‌افتد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با صدور آرای قاطع و اجرای آنها عدالت در ساخت و سازها رعایت شده و کسی جرات تخلف در این حوزه را نداشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.