| کد خبر: 220593 |

◄ نامه وزارت بهداشت درباره چگونگی اعمال محدودیت تردد/وسایل حمل و نقل عمومی مستثی باشد

معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، درباره چگونگی اعمال محدودیت تردد در ۵ استان پیشنهاداتی را ارایه داد.

تین نیوز

معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، درباره چگونگی اعمال محدودیت تردد در ۵ استان پیشنهاداتی را ارایه داد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا رییسی در نامه‌ای به حسین ذوالفقاری – معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس کمیته امنیتی اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره ممنوعیت هرگونه ایاب و ذهاب از مبدا به مقصد شهرهای تهران، کرج، ارومیه، مشهد و اصفهان در ایام تعطیلی انتهای ماه صفر پیشنهادهایی را ارایه داد.
در نامه رییسی به ذوالفقاری آمده است: «با عنایت به درخواست وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ممنوعیت هرگونه ایاب و ذهاب از مبدا یا به مقصد شهرهای تهران، کرج، ارومیه، مشهد و اصفهان در ایام تعطیلی ماه صفر و پی نوشت رئیس محترم جمهوری و شیوع و بروز بالای بیماری نوپدید کووید ۱۹ و نیاز به مدیریت و ایجاد محدودیت شدیدتر به منظور کنترل بیماری و نیز تجربیاتی که در سطح جهان مبنی بر تأثیر ترددها و مسافرت‌ها بر شیوع بیماری وجود دارد و یکی از راه‌های کاهش و کنترل شیوع بیماری ایجاد محدودیت در رفت و آمدهای بین شهری و بین استانی به ویژه در شهرها و استان‌هایی که شیوع بیماری بالاست، است.
لذا خواهشمند است جنابعالی با عنایت به اختیارات و ابزارهایی که در اختیار دارید به هر نحو مقتضی که صلاح می‌دانید جهت اجرای موضوع نامه مذکور دستورات لازم را صادر کنید. شایان ذکر است که این وزارتخانه کلیه امکانات موجود خود را کمافی السابق در اختیار قرار خواهد داد. در ضمن پیشنهاد اینجانب به محدودیت مذکور به شرح زیر است:
کنترل تردد خودروهای شخصی در شهرهای تهران، کرج، ارومیه، مشهد و اصفهان به صورتی انجام شود که ممانعت از ورود و خروج از طریق پلاک خودرو و یا کارت ملی اعمال شود. ساعت پیشنهادی از ساعت ۲۴ مورخ بیست و سوم مهر ماه چهارشنبه لغایت مورخ بیست و هفتم مهرماه یکشنبه ساعت ۱۲ ظهر است و رفت و آمد پلاک‌های بومی اتومبیل شخصی بین استانی البرز و تهران آزاد باشد.
بدیهی است این پیشنهاد شامل هواپیما، قطار، اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی و اورژانس و امدادی و نیز کامیون‌های حمل و نقل مواد غذایی، لبنی و سوخت نیست.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.