| کد خبر: 220584 |

ازسرگیری و افزایش سفرهای دریایی+کشورهای جدید

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اگر شرایط حاکم بر دنیا از جهت شیوع ویروس کرونا اجازه دهد و بخش خصوصی نیز درخواستش را ارائه کند برای از سر گیری سفرهای دریایی خارجی و افزایش تعداد مقاصد مذاکرات خودمان را ادامه خواهیم داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اگر شرایط حاکم بر دنیا از جهت شیوع ویروس کرونا اجازه دهد و بخش خصوصی نیز درخواستش را ارائه کند برای از سر گیری سفرهای دریایی خارجی و افزایش تعداد مقاصد مذاکرات خودمان را ادامه خواهیم داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از محمد راستاد در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به از سرگیری پروازهای مسافری بین کشورهای مختلف و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آیا برنامه‌ای برای از سر گیری و توسعه سفرهای دریایی دارید؟ اظهارکرد: مسلما اگر شرایط حاکم بر جهان از منظر شیوع ویروس کرونا اجازه دهد نتنها مذاکرات را برای از سرگیری سفرهای دریایی و افزایش مقاصد خارجی در این زمینه آغاز می‌کنیم بلکه از شرکت‌ها و متقاضیان بخش خصوصی نیز حمایت می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این سفرهای دریایی در سه مسیر بندر باهنر-بندر شارجه، بندر لنگه- دوبی و بندر خرمشهر – کویت انجام می‌شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این سفرها لغو شدند و تا کنون نیز زمینه‌ و بستری برای از سرگیری آن‌ها به وجود نیامده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: البته مذاکرات بسیاری قبل از شیوع ویروس کرونا برای افزایش مقاصد خارجی و راه‌اندازی سفرهای دریایی جدید با کشورهایی مانند قطر، عمان و پاکستان انجام شده است و به محض اینکه شرایط را مساعد ببینیم مجدادا این مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

راستاد با تاکید بر حمایت از توسعه و گسترش سفرهای دریایی از نظر مقاصد و تعداد سفرها، گفت: از طرف دولت مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما بخش خصوصی که این خطوط کشتی‌رانی را راه‌اندازی کرده و می‌تواند آن را گسترش دهد باید انگیزه کای برای سرمایه‌گذاری داشته باشد  و در این صورت بلافاصله پس از برداشته شدن موانع مذاکرات را برای از سرگیری سفرهای دریایی گذشته و راه‌اندازی مقاصد جدید آغاز می‌کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.