| کد خبر: 220515 |

یک‌هزار ایرانی؛ هر کدام ۱۰۰ خودرو با سهمیه بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بیش از هزار نفر بین ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند که همه آنها از بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بیش از هزار نفر بین ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند که همه آنها از بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مالک شریعتی امروز در مراسم رونمایی از سامانه پایش اطلاعات انرژی در ساختمان‌ها با اشاره به نامطلوب بودن وضع عدالت در جامعه گفت: این موضوع ارتباط مستقیم با شدت مصرف انرژی دارد و در رسیدن به شاخص یک دوم شدن مصرف انرژی وضع نامطلوبی داریم.

وی افزود: در حالی که یارانه باید به نیازمندان برسد، شاهد توزیع ناعادلانه یارانه‌ها هستیم به گونه‌ای که بیشترین بهره را طبقات برخوردار از یارانه‌ها می‌برند و هرم یارانه بگیران برعکس شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه دهک‌های بالا بیشترین سهم از یارانه انرژی را دریافت می‌کنند، ادامه داد: در حالی که هزینه انرژِی در خانوارهای دهک‌های بالا یک سوم سبد هزینه این خانوارها است، ۱۰ برابر خانوارهای دهک‌های پایین یارانه انرژی دریافت می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی سامانه پایش مصرف انرژی در ساختمان گفت: کار خوبی است، چون هم در شرایطی قرار داریم که نابرابری اجتماعی در مصرف انرژی وجود دارد و هم در جنگ اقتصادی و شرایط تحریمی هستیم که نیاز به ایجاد قرارگاه بالادستی برای کنترل مصرف انرژی داریم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون انرژی مجلس با مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش انرژی گفت: مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند برنامه‌ای برای کنترل مصرف انرژی و سوخت در خودروهای عمومی داریم اما برخی وزارتخانه‌ها از ترس برگزاری تجمع، جلوی اجرای آن را می‌گیرند.

شریعتی با تأکید بر اینکه چرا باید حق انشعاب آب، برق و گاز در مناطق یک با ۱۹ و ۲۰ تهران که هزینه تمام شده ساخت و ساز در این مناطق با هم متفاوت است، یکی باشد، گفت: وزارت نیرو با تغییر حق ارائه انشعابات آب و برق به مناطق بالای تهران موافق است و پیش‌نویس طرح آن در کمیسیون انرژی در حال تدوین است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: دلیلی ندارد کسی که چند خودرو دارد از بنزین یارانه‌ای استفاده کند، ۷ نفر در کشور بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند، بیش از هزار نفر بین ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند که همه آنها از بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.