| کد خبر: 220508 |

◄ ورود 4 فروند هواپیمای امبرائر 16 ساله به ناوگان هوایی

آن‌طور که شنیده می‌شود 4 فروند هواپیمای امبرائر وارد کشور شده اما هنوز اطلاعات دقیقی از مالک و بهره‌بردار آن در دست نیست.

تین نیوز

آن‌طور که شنیده می‌شود 4 فروند هواپیمای امبرائر وارد کشور شده اما هنوز اطلاعات دقیقی از مالک و بهره‌بردار آن در دست نیست.

به گزارش تین نیوز، بر اساس این خبر، 2 فروند امبرائر ERJ-145 با رجیسترهای EY-305 و EY-306 و سن تقویمی 16 سال چندی پیش وارد کشور شدند و ده روز پیش یک فروند آن به مهرآباد منتقل شد. این هواپیماها پیش از این با رجیسترهای ZS-MIB و ZS-MIF متعلق به Badr Airlines سودانی بودند.

این هواپیماها در سال 2004 به سفارش Chautauqua Airlines تولید شدند و 11 سال بعد به Shuttle America فروخته شدند. در نهایت پس از 3 سال به ایرلاین آفریقایی Sahara African Aviation و پس از آن در تاریخ 10/04/2019 رجیستر ملکی Badr Airlines را به خود گرفتند.

براساس اطلاعات دریافتی از کانال تلگرامی مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی؛ دو فروند امبرائر ERJ-145 دیگر به رجیسترهای T7-145 و ZS-MIS نیز به ترتیب 12 و 2 روز پیش وارد ایران شده اند. این دو فروند نیز 16 سال سن تقویمی دارند. ZS-MIS از طریق Badr Airlines و T7-145 با مالکیت سابق یک شرکت خصوصی وارد شدند.

گفتنی است که این هواپیما ساخت برزیل است و چیدمان این هواپیماها همچون سایر امبرائرهای موجود به صورت 50 صندلی اکونومی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.