| کد خبر: 220498 |

پروازهای اروپایی بیشتر می‌شود؟

با گذشت حدود هشت ماه از شیوع ویروس کرونا و از سرگیری برخی پروازهای مسافری خارجی، به نظر می‌رسد طی روزها و هفته آتی پروازهای اروپایی ایرلاین‌های ایرانی البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشترک افزایش پیدا کند.

تین نیوز

با گذشت حدود هشت ماه از شیوع ویروس کرونا و از سرگیری برخی پروازهای مسافری خارجی، به نظر می‌رسد طی روزها و هفته آتی پروازهای اروپایی ایرلاین‌های ایرانی البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشترک افزایش پیدا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پس از گذشت حدود هشت ماه از شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور و در پی لغو شدن و از سرگیری پروازهای مسافری خارجی ایرلاین‌های داخلی در همین بازه‌ زمانی، هر هفته خبری درباره مقاصد جدیدخارجی برای پروازهای خارجی منتشر می‌شد و نهایتا ترکیه پس از ماه‌ها کش و قوس و لغو چند باره پروازهای تهران – استانبول به برقراری آن به صورت یکی دو پرواز در روز رضایت دادند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده خبرنگار ایسنا اگر شیوع ویروس کرونا اجازه بدهد طی هفته جاری و هفته بعد چند مقصد جدید نیز به پروازهای خارجی ایران اضافه خواهد شد که اتفاقا چندین مقصد در این میان به پروازهای خارجی برمی‌گردد.

البته آخرین خبر درباره رایزنی کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه با قائم مقام وزیر حمل ونقل و رئیس سرویس فدرال حمل ونقل هوایی روسیه در زمینه عادی سازی پروازها بین تهران و مسکو بود و به نظر می‌رسد مقصد یکی از پروازهای اروپایی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی روسیه باشد.

البته طی روزهای گذشته تورج دهقانی زنگنه رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این باره گفت: پروازهای خارجی و اروپایی در حال انجام است و به تدریجد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: همچنین در مورد پرواز به ترکیه، روزانه ۲ پرواز ایران به ترکیه و ۲ پرواز هم ترکیش ایرلاین به ایران پرواز دارد. در این خصوص اگر مذاکرات به نتیجه برسد، هفته آینده تعداد پروازها افزایش پیدا خواهد کرد. پرواز به عراق هم قطع شده بود اما یک مجوز برای العراقیه صادر شد تا بتواند اتباع عراقی که در ایران هستند را به این کشور منتقل کند و به دنبال این هستیم که در آینده‌ای نزدیک به شرکت های ایرانی هم مجوز داده شود تا پروازهای خارجی به عراق را انجام دهند.

یک مقام مسئول درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی به ایسنا گفت: مذاکرات بسیاری با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اروپایی در حال انجام است و به محض اینکه مقصد بعدی هواپیماهای مسافری ایرانی مشخص شود آن را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: مسلما تا هفته آینده نتیجه چندین مذاکره مشخص می‌شود و پس از نهایی شدن توافق‌های صورت گرفته آن را اعلام می‌کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.