| کد خبر: 220489 |

◄ ورود سه فروند بمباردیر CRJ-200 به ناوگان پارس ایر

پس از گذشت زمان زیادی از ورود 3 فروند CRJ-200 به کشور، سرانجام رجیستر ملکی پارس ار بر روی این هواپیماها درج شد.

تین نیوز

پس از گذشت زمان زیادی از ورود 3 فروند بمباردیر CRJ-200 به کشور، سرانجام رجیستر ملکی پارس ار بر روی این هواپیماها درج شد.

به گزارش تین نیوز، یک سایت هوانوردی (ائرواسپیستاک) اعلام کرده است، نخستین فروند با رجیستر EP-PAA به شماره ساخت 7439 و 20 سال سن در سال 2000 میلادی به سفارش Lufthansa CityLine ساخته شد و پس از 9 سال خدمت به RwandAir و در نهایت در سال 2012 به Bombardier بازگشت تا به مشتری جدید خود FMI Air فروخته شود.

این هواپیما به مدت دوسال برای شرکت میانماری FMI پرواز کرده و سپس به ایران منتقل شد. آخرین رجیستر ثبت شده این پرنده پیش از تحویل به ایران 2-YAGY بوده است.

دومین فروند با رجیستر EP-PAB به شماره ساخت 7529 و 19.5 سال سن در سال 2001 میلادی بدون مشتری برای فروش عرضه شده و پس از 2 ماه به Air Nostrum اسپانیایی فروخته شد و 14 سال برای این شرکت پرواز کرد. این پرنده در سال 2015 بهFlair Aviation فروخته شد و در اواخر سال 2018 میلادی از طریق شرکت Constel Aviation Services SARL فرانسه وارد ایران شد. آخرین رجیستر ثبت شده این هواپیما پیش از تحویل به ایران F-HGCL بوده است.

سومین فروند با رجیستر EP-PAC به شماره ساخت 7486 و 19.7 سال سن در سال 2001 میلادی بدون مشتری تولید و پس از 2 ماه به Air Dolomiti ایتالیایی فروخته شد و در نهایت با گذر از شرکت های Avionco, FAI rent-a-jet, Eurowings، طی سالهای 2005 تا 2015 به FMI Air میانماری واگذار شد تا در اواخر سال 2018 میلادی از طریق شرکت Constel Aviation Services SARL فرانسه وارد ایران شد. آخرین رجیستر ثبت شده این هواپیما پیش از تحویل به ایران YALA-2 بوده است.

گفتنی است پیکربندی کابین هر سه هواپیما تک کلاس و دارای 50 صندلی اکونومی است که اواخر سال 2018 میلادی وارد فرودگاه مهرآباد شده بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.