| کد خبر: 220474 |

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل:

◄ مصالح کارخانه‌های آسفالت به دقت کنترل شود/آئین‌نامه‌های مرکز تحقیقات راه و شهرسازی لازم‌الاجراست

اردبیل| مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به همت آزمایشگاه مکانیک خاک مصالح کارخانه‌های آسفالت باید به دقت کنترل شود تا کیفیت تولید در این بخش افزایش یابد.

تین نیوز

اردبیل| مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به همت آزمایشگاه مکانیک خاک مصالح کارخانه‌های آسفالت باید به دقت کنترل شود تا کیفیت تولید در این بخش افزایش یابد.

به گزارش تین نیوز، محبوب حیدری در جلسه شورای فنی استان اردبیل اظهار کرد: کمیته تخصصی آسفالت در سالجاری دو جلسه برگزار کرده که متاسفانه نیمی از دستگاه‌های اجرایی عضو این کمیته در جلسات حاضر نشده و نیم دیگر نیز با اعضای متفاوت در جلسات حضور یافته در حالی که انتظار می‌رفت فرد ثابتی را برای این جلسات اعزام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسات سه مصوبه اصلی به تائید اعضا رسید که اقدامی ارزشمند در راستای ساماندهی و ارتقای وضعیت آسفالت تولیدی در استان بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل اولین اقدام کمیته را تلاش برای بالا بردن کیفیت مصالح سنگی کارخانه‌های آسفالت اعلام کرد و گفت: هر چقدر این موضوع مورد توجه قرار گیرد به همان نسبت کیفیت آسفالت تولید و پخش شده مطلوب خواهد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ورود آزمایشگاه مکانیک خاک را به این حوزه ضروری دانست و تصریح کرد: این آزمایشگاه باید اجازه ورود به تمامی کارخانه‌های آسفالت را داشته باشد تا با مطالعه معادن و مصالح حمل شده به کارخانه‌ها قبل از تولید آزمایش فنی را انجام داده تا مشکلی از بابت کیفیت معادن و مصالح وجود نداشته باشد.

حیدری بیان کرد: 40 درصد مشکل با این نظارت‌ها و آزمایش دقیق مکانیک خاک رفع خواهد شد که البته هزینه آزمایشگاه مکانیک خاک باید از سوی ادارات و شهرداری‌ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: در کنار این امر تمامی کارخانه‌های آسفالت ملزم به رعایت بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی هستند تا براساس این آئین‌نامه‌ها کیفیت تولید براساس استاندارهای تعریف شده در بخش آسفالت ارتقا یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل هزینه سنگین تولید و توزیع آسفالت را به ازای هر تن 500 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در کنار این امر تامین قیر باکیفیت بسیار اقدام ارزشمندی است که پیمانکاران باید در این زمینه دقت بیشتری را داشته باشند.

حیدری افزود: راه و شهرسازی استان آمادگی دارد تا با تشخیص آزمایشگاه مکانیک خاک در هر مقطع و به هر میزان از مواد خام مصرفی کارخانه‌های آسفالت نمونه‌برداری کرده تا به شکل دقیق امکان ارزیابی و اظهارنظر کارشناسی برای این مجموعه فراهم آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.