| کد خبر: 220473 |

شهردار اردبیل:

◄ پروژه پل قدس زمستان هم تعطیل نمی‌شود/ساماندهی ورودی شهر اردبیل

اردبیل| شهردار اردبیل گفت: براساس زمان‌بندی پروژه پل قدس حتی در فصل زمستان نیز تعطیل نخواهد شد بلکه کارگاه این پروژه شبانه‌روزی فعال خواهد بود.

تین نیوز

اردبیل| شهردار اردبیل گفت: براساس زمان‌بندی پروژه پل قدس حتی در فصل زمستان نیز تعطیل نخواهد شد بلکه کارگاه این پروژه شبانه‌روزی فعال خواهد بود.

حمید لطف‌اللهیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در فصل کاری تلاش بر این است تا روند احداث پل قدس و عملیات اجرایی آن در بخش‌های مختلف سرعت گیرد اما به دلیل بالا بودن حجم عملیات روند اجرای این پروژه به دلیل تاخیر سال‌های گذشته چندان آشکار و نمایان نیست.

وی خاطرنشان کرد: به تدریج و در ماه‌های اخیر با تامین اعتبار حجم عملیات اجرایی پروژه سرعت مضاعفی پیدا کرده و هم اکنون پیمانکاران به صورت شبانه‌روزی برای تکمیل پل قدس تلاش می‌کنند.

شهردار اردبیل ادامه داد: 2 هزار مترمکعب بتن‌ریزی شبانه در پل قدس در حال انجام است و علاوه بر آن عملیات خاکبرداری، قالب‌بندی و آرماتوربندی با کمترین انسداد ترافیکی در این محور در مرحله اجرا و انجام است.

لطف‌اللهیان افزود: سعی کردیم تا بدون مسدود کردن مسیر تردد شهروندان در اطراف پل قدس سازه‌های مختلف را حتی با نصب تونل‌های موقت عملیاتی کنیم و این کار با سرعت و دقت مورد نیاز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه روزانه دو الی سه ساعت از فعالیت کاری ما صرف اجرای این پروژه و تاکیدات و تذکرات برای سرعت‌بخشی به روند اجرایی پل قدس می‌شود، گفت: از بابت تاخیر اجرای این پروژه که بیشتر به دلیل کمبود منابع و اعتبارات و همچنین افزایش جهشی قیمت مصالح مورد نیاز بود، از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

شهردار اردبیل به خرید و حمل مصالح و تجهیزات مورد نیاز به کارگاه پل قدس اشاره و تصریح کرد: همه این سازه‌ها و تجهیزات به سرعت در حال نصب است و در هفته‌های اخیر هیچگونه محدودیت تردد و مسدود بودن مسیرهای خیابان امام را شاهد نبودیم.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: براساس زمان‌بندی تلاش بر این است تا فاز اصلی پل قدس تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد تا با یک شرایط مطلوب بتوانیم کار را به پیش ببریم.

وی به تولید تیرهای فلزی در کارگاه واقع در تهران اشاره کرد و گفت: تا آخر مهرماه بیش از 165 تیر اصلی پل قدس به کارگاه این پروژه در اردبیل حمل و تخلیه شده تا عملیات جوشکاری و نصب عرشه برای بتن‌ریزی و آسفالت‌ریزی انجام شده است.

شهردار اردبیل ظرفیت هر تیر فلزی را 8 تا 9 تن اعلام و خاطرنشان کرد: با حمل تیرهای فلزی پل قدس امیدواریم به سرعت نصب و آماده‌سازی این مرحله انجام شده و کار به تاخیر نیفتد.

لطف‌اللهیان فعال بودن کارگاه پل قدس در فصل زمستان را یادآور شد و بیان کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده و تمهیدات در نظر گرفته شده سعی بر این است تا از فصل زمستان نیز برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه استفاده شود.

 

توقف توسعه شهر غیرممکن است

شهردار اردبیل اظهار کرد: در کنار تکمیل پل قدس شهرداری سایر پروژه‌های خود را نیز با هدف توسعه متوازن شهر اردبیل به پیش می‌برد و به هیچ وجه توقفی در این مسیر وجود ندارد.

لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: با حضور استاندار اردبیل، نمایندگان و اعضای شورای شهر اخیرا نشستی را با قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام دادیم تا به ارزش 500 میلیارد تومان پروژه‌های متعدد عمران شهری و تعیین تکلیف پسماند شهر اردبیل به انجام برسد تا مردم از مزایای این پروژه‌ها و طرح‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: در هفته آینده قرار است مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا در اردبیل حضور یافته و مقدمات آغاز پروژه‌های مورد توافق را فراهم کنند که امیدواریم در دو سال آینده این پروژه‌ها شکل اجرایی به خود بگیرد.

شهردار اردبیل گفت: در شرایط سخت اقتصادی توقفی در توسعه شهر اردبیل رخ نداده و به هیچ وجه پروژه‌های عمرانی و خدماتی متوقف نشده است بلکه در حوزه‌های مختلف از بازگشایی‌ها گرفته تا زیباسازی شهر پروژه‌های شهرداری در حال اجراست.

لطف‌اللهیان در مورد ساماندهی ورودی شهرها و اجری پروژه‌ها با اولویت‌های تعریف شده بیان کرد: ما کاستی‌ها و کوتاهی‌ها را قبول داریم اما در حد وسع و توان سعی بر این است تا پروژه‌ها در بخش‌های مختلف اجرا شود که قطعا سال به سال چهره شهر اردبیل متفاوت‌تر از گذشته است.

وی با اشاره به کیفیت اجرای پروژه‌ها و دقت شهرداری در اولویت تکمیل طرح‌های گردشگری و مورد قبول مسافران تصریح کرد: هرچند امسال به دلیل شیوع کرونا میزان حضور گردشگران کمرنگ بود اما برای سال‌های آینده سعی بر این است تا با آراستگی شهر میزبان شایسته‌ای برای مسافران و میهمانان داخلی و خارجی باشیم.

شهردار اردبیل به ورودی شهر از سمت تبریز و ساماندهی این مسیر در قسمت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: عملیات جدول‌کشی، زیرسازی، روشنایی و نصب چراغ‌های تزئینی، کاشت درخت و درختچه‌های زینتی و تابلوهای متنوع در این مسیر انجام شده تا جلوه ورودی شهر شکل شایسته‌ای به خود بگیرد.

لطف‌اللهیان افزود: در ورودی از سمت خلخال و همچنین آستارا عملیات عمرانی، ساماندهی فضای سبز، آبیاری قطره‌ای فضای سبز و نصب چراغ‌های تزئینی در حال انجام است.

وی در پایان اجرای المان میدان وحدت با طراحی مناسب و براساس الگوهای تاریخی شهر اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم در سال آینده کار احداث این المان به اتمام رسیده و این ورودی شهر شکل زیبایی برای شهروندان و ساکنان این منطقه پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.