| کد خبر: 220462 |

خسارت ۳۵۰۰ میلیارد تومانی سیل ۹۸ به راه‌های کشور

وزیر راه و شهرسازی میزان خسارت‌های سیل فروردین‌ماه ۹۸ به زیرساخت‌های حوزه راه را سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان و اعلام کرد: تمام راه‌های آسیب‌دیده از این سیل، بازسازی شده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی میزان خسارت‌های سیل فروردین‌ماه ۹۸ به زیرساخت‌های حوزه راه را سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان و اعلام کرد: تمام راه‌های آسیب‌دیده از این سیل، بازسازی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بیست و هشتمین برنامه افتتاح و بهره‌‌برداری طرح‌ها و پروژه‌های ملی، روز دوشنبه، بیست و یکم مهرماه با حضور رئیس‌جمهور و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس برگزار و تعدادی از طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به بازسازی مناطق سیل‌‌‌زده سال ۱۳۹۸ به‌‌‌طور رسمی افتتاح و بهره‌برداری شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این برنامه با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شرکت‌های پیمانکاری و پیمانکاران همکار وزارت راه و شهرسازی، از اولین دستگاه‌های حاضر در مناطق سیل‌زده بودند، گفت: این دستگاه‌ها و پیمانکاران تا امروز نیز در این مناطق حضور دارند تا تعدادی از پروژه‌هایی که نیازمند بازسازی اساسی هستند را تکمیل کنند.

او افزود: در سیل فرودین‌ماه در ۲۲ استان کشور دچار خسارت شدیم؛ حدود دو هزار و ۴۸۵ کیلومتر راه‌ اصلی، دو هزار و ۶۳۷ کیلومتر راه‌ فرعی، ۱۰ هزار و ۲۷۷ کیلومتر راه روستایی و حدود ۱۰ هزار ابنیه فنی در این سیل آسیب دید و طبق برآوردها و به نرخ سال ۹۸ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان میزان خساراتی بود که به ستاد بحران ارائه کردیم.

اسلامی با بیان اینکه طی این مدت، حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام بازسازی‌ها دریافت کردیم و پیگیری‌های لازم برای دریافت مابقی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بازسازی‌ها ادامه دارد، عنوان کرد: در این مدت و در دولت دوازدهم، کیفیت، دقت و سرعت بازسازی مناطق آسیب‌دیده در حوزه‌های مسکن و شهرسازی و نیز راه و زیرساخت‌های حمل و نقل برای اولین بار است که با این چنینانجام و موجب شد تا مردم خیلی زود به زندگی عادی بازگردند.

او افزود: در طی این دوره، هزار و ۷۹۵ کیلومتر از راه‌های اصلی را بازسازی کرده‌ایم که شامل بازسازی راه‌های آسیب‌دیده، روکش آسفالت و نوسازی می‌شود. هفت هزار و ۳۲۴ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی را بازسازی و احیاء کرده‌ایم که مورد استفاده مردم قرار گرفته است و حدود ۶ هزار و ۵۹۲ دستگاه ابنیه فنی تعمیر و بازسازی شده است.

وزیر راه و شهرسازی باقی طرح‌هایی که در حال تکمیل است را مربوط به طرح‌های جایگزین دانست و گفت این طرح نیز در حال اتمام هستند.

احداث دیوار ساحلی در شهر خرم‌آباد، تامین و خرید زمین برای ساخت مسکن در شهرهایی که زمین دولتی وچود نداشت از دیگر اقداماتی بود که اسلامی به آن‌ها‌ اشاره کرد و سیل فروردین ۹۸ را فرصتی تاریخی خواند که در خلال آن و با تلاش‌های انجام‌‌شده برای همه کسانی که در بستر و حریم رودخانه ساکن بوده‌اند، زمین خریداری شد و بنیاد مسکن در محل جدید برای آن‌ها واحد مسکونی ساخت.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال رییس‌جمهور مبنی بر میزان راه‌های آسیب‌دیده باقی‌مانده گفت: تمام راه‌های سیل‌زده مربوط به سال ۹۸ مرمت و تعمیر شده و در حال استفاده است. اکنون در حال ساخت راه‌های جایگزین هستیم، در مجموع حدود ۶۹۰ کیلومتر راه‌های متنوعی است که در دست ساخت داریم و تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسانیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.