| کد خبر: 220454 |

جزئیات حادثه ریزش ساختمان‌ درمحله فلاح تهران

شهردار منطقه ۱۷ تهران آخرین جزئیات حادثه ریزش ساختمان‌های مجاور گود پرخطر محله فلاح تهران را تشریح کرد.

تین نیوز

شهردار منطقه ۱۷ تهران آخرین جزئیات حادثه ریزش ساختمان‌های مجاور گود پرخطر محله فلاح تهران را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز، داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین جزئیات حادثه ریزش ساختمان‌های مجاور گود پرخطر محله فلاح تهران، اظهار کرد: در این حادثه، دو ریزش داشتیم. دو ساختمان در ریزش اول فرو می‌ریزند (یک ساختمان ۳ طبقه ۳ واحدی و یک ساختمان ۲ طبقه ۲ واحدی)؛ بنابراین در مجموع ۵ واحد در ۲ پلاک در ریزش اول فرو می‌ریزند. هیچ کسی در زمان ریزش در این واحد‌های مسکونی حضور نداشته است.

وی افزود: از شب قبل از وقوع حادثه، عوامل شهرداری و آتش‌نشانی، همه افراد ساکن در املاک اطراف پروژه را تخلیه کردند.

شهردار منطقه ۱۷ تهران ادامه داد: در دو ساختمان مذکور، ۲۵ نفر قبل از حادثه حضور داشتند که یکی از واحد‌ها محل استقرار عوامل کارگری پروژه گود بوده است. در ریزش اول که ریزش املاک است کسی آسیب ندید، اما در ریزش دوم که ریزش ملک ساختمانی نیست، بلکه ریزش جداره خاکی گود در ضلع شرقی پروژه است، دو نفر از جمله نگهبان پروژه و برادرش، در لبه پروژه می‌ایستند که در اثر ریزش جداره خاکی پروژه، در آواری که وجود داشته محبوس شده و فوت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های آتش‌نشانی، جسد دو نفر را از زیر آوار بیرون آوردند و با کنکاشی هم که در محل حادثه انجام دادند، به جسد دیگری برخورد نکردند.

لطفی افزود: جان‌باختگان با بی‌توجهی به تذکرات و اعلام عوامل انتطامی، آتش‌نشانی و شهرداری، از قسمت نوار زرد رنگ که ایجاد شده بود تا کسی از آن محوطه عبور نکند، عبور می‌کنند و در لبه پروژه از طرف پیاده‌رو حضور پیدا کرده و خاک زیر پای‌شان که خاک جداره شرقی پروژه بوده، ریزش پیدا می‌کند.

شهردار منطقه ۱۷ تهران خاطر نشان کرد: درباره گود‌های ناایمن، در درجه اول بحث ایمن‌سازی و پایدارسازی گود‌ها مطرح است. در صورتی که عوامل قضایی دستور ایمن‌سازی و پایدارسازی را صادر کنند با پیگیری معاونت شهرسازی منطقه شهرداری، بر نحوه عملکرد مالکین گود‌ها در بحث ایمن‌سازی و پایدارسازی نظارت می‌کنیم، در صورتی که الزام به پر کردن گود نیز احراز شود، نسبت به این موضوع اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: به تناسب وضعیت هر گود، اگر لازم باشد نسبت به اخذ دستور قضایی اقدام می‌کنیم و آنجا که به دستور قضایی نیاز ندارد، شهرداری بر اساس وظایف سازمانی خود اقدام می‌کند. شهرداری در هر دو مورد ایمن‌سازی یا پر کردن گود‌ها، نظارت و پیگیری خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.