| کد خبر: 220448 |

افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری بندرعباس اجتناب ناپذیر است

مدیرعامل تعاونی شناورهای تندرو بندر گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین مشکل‌ تامین ارز، افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری اجتناب ناپذیر است.

تین نیوز

مدیرعامل تعاونی شناورهای تندرو بندر گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین مشکل‌ تامین ارز، افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسحاق اصلاحی اظهار داشت: درشرایطی که قیمت همه اجناس بالا رفته، قیمت کرایه شناورها در هفت ماه گذشته افزایشی نداشته که امیدواریم مسوولان تدبیری بیندیشند که مالکان شناورها و مردم آسیب نبینند.

اصلاحی اضافه کرد: درهمین راستا امروز نیز نشستی با موضوع مشکل‌های شناورهای مسافری در فرمانداری بندرعباس برگزار شد که امیدوار کننده بود، مقرر شد هزینه‌های شناورها و مسایل و مشکل های دیگر آنان مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد که این نرخ حدود ۱۴ روز پیش به ستاد تنظیم بازار هرمزگان تحویل شده است.

 مدیرعامل تعاونی شناورهای تندرو بندر اضافه کرد: براساس هزینه‌ها و ارز ۲۲۰ هزار ریالی، قیمت ها پیشنهاد شده که بازهم نرخ ارز به بالای ۳۰۰ هزار ریال رسیده واکنون ما را مستأصل کرده زیرا قطعه های مورد نیاز شناورهای مسافری باید از کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین شود.

اصلاحی در خصوص استفاده از ظرفیت ایزوایکو برای تعمیر شناورهای مسافری اظهارداشت: نرخ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بسیار بالا بوده و پرداخت آن از توان شناورداران خارج است لذا برای استمرار فعالیت های شناورهای مسافری نیازمند مساعدت مسوولان هستیم و اکنون ۱۴ شناور به علت نبود قطعه ها برای تعمیر و مشکل‌های ارزی زمین گیر شده‌اند.

۲ روز قبل شناورهای مسافری مسیر قشم بندرعباس به دلیل مشکل‌های اقتصادی دست از کارکشیدند که با قول مساعد مسوولان برای حل مشکل‌هایشان فعالیت خود را از سرگرفتند.

ایرنا در ماه گذشته به مشکل های شناورهای مسافری پرداخت، مدیرتعاونی شناورهای تندرو بندر آن زمان در گفت وگو با ایرنا گفته بود: احتمال دارد به علت مشکل‌های مالی و ناتوانی در تامین تجهیزات نتوانند فعالیت خود را ادامه دهند و خواستار کمک مسوولان برای رفع مشکل‌ها شده بود.

درحال حاضر ۴۵شناور مسافری کار جابه جایی مسافر بین بندرعباس، قشم وهرمز برعهده دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.