| کد خبر: 220405 |

◄ رئیس سازمان هواپیمایی: مخالف رهاسازی قیمت بلیط هواپیما هستیم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرده است: به دلیل افزایش بیش از اندازه قیمت بلیت، سازمان به این مساله وارد و با دستور وزیر راه وشهرسازی مصوبه افزایش قیمت بلیت انجمن لغو شد.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرده است: به دلیل افزایش بیش از اندازه قیمت بلیط، سازمان به این مساله وارد و با دستور وزیر راه وشهرسازی مصوبه افزایش قیمت بلیط انجمن لغو شد.  

به گزارش تین نیوز، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه با رهاسازی قیمت بلیط هواپیما مخالف هستیم، به ایسنا گفته است: در جلسه ای که بین همه ذی‌نفعان در این حوزه برگزار می‌شود تکلیف نرخ بلیط هواپیما مشخص می‌شود اما باید به این نکته توجه کنیم که به مردم اجحاف نشود.

تورج دهقانی زنگنه اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و الزام سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی جهت رعایت دستورالعمل مربوطه و کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش مسافر در پروازها از اول آبان ماه  و همچنین افزایش نرخ ارز که موجب افزایش شدید هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی شده است.

بیشتر بخوانید:

◄ قیمت بلیط هواپیما باید مطابق عرضه و تقاضا تعیین شود

او توضیح داده است: انجمن شرکت‌های هواپیمایی اقدام به افزایش قیمت بلیط پروازهای داخلی از اول آبان ماه سال جاری کرد. با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر آزاد سازی نرخ بلیط، سازمان هواپیمایی کشوری قانونا اجازه ورود به بحث نرخ گذاری بلیط را ندارد. لیکن به دلیل افزایش بیش از اندازه قیمت بلیط، سازمان به این مساله وارد و با دستور وزیر راه وشهرسازی مصوبه افزایش قیمت بلیط انجمن لغو شد.  

وی افزود: در حال حاضر نیز سازمان هواپیمایی کشوری  با وجود مشکلات فراوان شرکت‌های هواپیمایی، درحال پیگیری، رایزنی و برگزاری جلسات با انجمن شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان این شرکت‌ها برای بررسی و تعیین قیمت تمام شده بلیط و جلوگیری از افزایش قیمت نامتعارف آن است.

 زنگنه تاکید کرد: قانونا سازمان دخالتی در تعیین نرخ ندارد  اما اگر قیمت‌ها رهاسازی شود به آن ورود پیدا می‌کنیم و مخالف آن هستیم.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گغت: اگر به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کند، منطقی به نظر می‌رسد اما اگر افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که رهاسازی تلقی شود، قطعاً سازمان هواپیمایی کشوری به آن ورود پیدا می کند چراکه با اجحاف به مردم موافق نیستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.