| کد خبر: 220384 |

کاهش فوتی تصادفات درون شهری چهارمحال و بختیاری

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری گفت: آمار فوتی تصادفات رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشت.

تین نیوز

 سرهنگ ایرج حسین پور روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در  این مدت در تصادفات درون شهری در استان ۹ نفر فوت کردند که این آمار در سال‌گذشته ۱۳ نفر بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با اشاره به اینکه آمار تصادفات منجر به فوت در این مدت ۲۵ درصد کاهش داشته است، گفت: تصادفات جرحی ۶۵ نفر بود که نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

به گفته وی، تعداد مجروحان حوادث رانندگی در درون شهرها ۶۵ نفر کاهش داشته است.

حسین پور افزود: بیشترین آمار تصادفات درون شهری، تصادف خودرو با عابران پیاده بوده است که بیشترین قربانیان و مجروحان این حوادث افراد سالمند و کودکان هستند.

وی به ارائه آموزش و همچنین کاهش ترددها به دلیل شیوع ویروس کرونا به عنوان دلایل کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش مهمترین اصل در کاهش تصادفات جاده ای و درون شهری است.

وی با تاکید بر اینکه این استان در سه ماهه نخست امسال در کشور مقام سوم را در خصوص کاهش تصادفات در کل ۳۳ حوزه فرماندهی کل کشور کسب کرد، گفت: در سه ماهه نخست امسال ۷۸۱ فقره تصادف در استان رخ داد که ۵۳ درصد این تصادفات درون شهری و ۴۷ درصد برون شهری است.

وی اظهار داشت: سهم استان از کل کشور در تصادفات درون شهری ۶ درصد است که ۱.۲ درصد کل تصادفات فوتی کشور در استان چهارمحال وبختیاری به وقوع پیوسته است.

رییس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ وقوع کل تصادفات در استان ۸۲ فقره در یکصد هزار نفر جمعیت و نرخ جانباختگان حوادث رانندگی ۴.۴ نفر در یکصد هزار نفر جمعیت است که سه دهم درصد بیشتر از کل کشور است.

وی از کاهش ۱۷ درصد ثبت نام گواهینامه در سالجاری به دلیل تعطیلی مراکز صدور گواهینامه و آموزشگاه‌های رانندگی خبر داد و گفت: شماره گذاری خودرو در این مدت ۱۶ درصد و تعویض پلاک ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره هفته نیروی انتظامی گفت: از ۲۷ مهرماه تا دوم آبان ماه خودروهای که بالای ۱۰ میلیون ریال جریمه دارند و یا به دلیل جریمه سنگین در پارکینگ هستند و ۴۰ درصد تخلفات ثبت شده آنها تخلفات حادثه ساز نباشد می‌توانند نسبت به اقساطی کردن جریمه های خود اقدام و جریمه را در طول یکسال به صورت اقساطی پرداخت کنند.

وی به شناسایی ۷۲ نقطه پر حادثه در استان اشاره کرد و گفت: رفع حادثه خیزی ۱۵ نقطه از این تعداد در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: چهارمحال وبختیاری با دارا بودن یک درصد مساحت کشور ۱.۸ درصد کامیون ، ۱.۲ درصد کل خودروها و ۱.۴ درصد ناوگان مسافربری کشور را در اختیار دارد.

به گفته وی، دو سوم ترافیک و تصادفات استان چهارمحال و بختیاری درمرکز استان است.

چهارمحال و بختیاری دارای۱۰ شهرستان با ۹۷۹ هزار نفر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.