| کد خبر: 220377 |

تامین ایمنی پرواز اولویت انجام عملیات زمستانه در فرودگاه گیلان است

سرپرست اداره کل فرودگاه گیلان گفت : طبق دستورالعمل کشوری تامین ایمنی پرواز در اجرای عملیات زمستانه مبنا و اولویت کار ماست و در این راستا نیازمند مشارکت بخش های مختلف هستیم.

تین نیوز

سرپرست اداره کل فرودگاه گیلان گفت : طبق دستورالعمل کشوری تامین ایمنی پرواز در اجرای عملیات زمستانه مبنا و اولویت کار ماست و در این راستا نیازمند مشارکت بخش های مختلف هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید محسن میرحسینی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی ارگانها بمنظور آمادگی برای عملیات زمستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال مشارکت بخش های دولتی، خصوصی و عمومی در اجرای عملیات زمستانه مورد اهتمام است ضمن آنکه شرکت های هواپیمایی ملزم به یخ زدایی سطوح هواپیما هستند.

 وی اظهار داشت: بمنظور آماده سازی با بحران احتمالی برف در زمستان و از سوی دیگر موقعیت استراتژیک فرودگاه سردار جنگل رشت در هفته آینده مانور عملیات زمستانی در این فرودگاه برگزار می شود.

سال گذشته بدلیل بارش برف سنگین در بهمن ماه علی رغم تمام تلاش ها برای بازنگه داشتن سطوح پروازی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و کاهش دید افقی همه پروازهای فرودگاه گیلان برای مدتی لغو شد که با تلاش نیروهای امدادی و برنامه ریزی های انجام شده بار دیگر پروازها بر قرار گردید.

هم اکنون ۸۶ پرواز در هفته به مقاصد تهران، مشهد، تبریز، عسلویه، کیش، بندرعباس، اصفهان، اهواز، شیراز و بوشهر انجام می شود.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده است و تأسیس آن به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد.

 این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید. فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) است و در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد و ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.  

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.