| کد خبر: 220368 |

مناقصه‌های بی‌پایان برای پایان یک جاده

رئیس اداره راهداری شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران گفت: اجرای طرح روکش آسفالت محور ورامین- به چرمشهر از سه راهی حسن‌آباد تا محور قم- گرمسار، با وجود مناقصه چهارباره، بدون پیمانکار مانده و هیچ شرکتی حاضر به اجرای این طرح نیست.

تین نیوز

رئیس اداره راهداری شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران گفت: اجرای طرح روکش آسفالت محور ورامین- به چرمشهر از سه راهی حسن‌آباد تا محور قم- گرمسار، با وجود مناقصه چهارباره، بدون پیمانکار مانده و هیچ شرکتی حاضر به اجرای این طرح نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محور مواصلاتی ورامین- چرمشهر، یکی از راه‌های مهم ورامین است که مرکز این شهرستان را به بزرگراه قم- گرمسار، شهرک‌های صنعتی سالاریه و چرمشهر و اراضی کشاورزی جنوبی شهرستان متصل می‌کند و در اصل، تنها مسیر دسترسی خودروهای عبوری از استان‌های مرکزی و جنوبی به مناطق شمالی کشور محسوب می‌شود.

تردد روزانه هزاران دستگاه خودرو سبک و سنگین از این محور که تا دو سال پیش، به صورت دو باند رفت و برگشت بود باعث گردید که در اوخر دولت دهم، طرح تعریض و روکش‌ آسفالت این مسیر ۲۵ کیلومتری در سه فاز ورامین- آبباریک، آبباریک – سه راهی حسن‌آباد و سه راهی حسن‌آباد به محور قم- گرمسار در دستور کار قرار گیرد.

با وجود تصویب اجرای این طرح، کار تعریض و روکش آسفالت محور ورامین- چرمشهر به دلیل مشکلاتی نظیر وجود معارضان متعدد، حدود ۷ سال به درازا کشید و طی دو سال گذشته،تنها فاز نخست این طرح به طول هفت کیلومتر، با تأمین اعتبارات مورد نیاز اجرا شد..

 

 

هر چند که فاز دوم این طرح حد فاصل روستای آبباریک تا سه راهی حسن آباد به دلیل عرض اندک، مشکلات متعددی را برای خودروهای عبوری به همراه آورده‌استولی، تردد تعداد زیادی خودرو سنگین در حد فاصل سه راهی حسن‌آباد تا محور قم- گرمسار باعث شده که روکش آسفالت بارها تخریب شود و تردد را با مشکل مواجه کند.

با وجود ترمیم چند باره آسفالت این محور توسط اداره راهداری جنوب‌شرق تهران، با تردد خودروهای سنگین این مشکل مجدد آغاز شده و تردد را برای خودروهای عبوری مشکل می‌کند.

 

 

خردادماه سال گذشته بود که در جلسه‌ای با حضورحسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی، نوروزی مدیرکل راهداری استان تهران و نماینده شهرستان که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد، مشکلات محورهای مواصلاتی ورامین بررسی و برای روکش آسفالت محور ورامین به چرمشهر، اعتباری۳ میلیارد تومانی اختصاص یافت.

با توجه به لزوم اجرای پروژه‌های دولتی توسط شرکت‌های پیمانکار، آگهی مناقصه اجرای این پروژه چهار بار متوالی اطلاع رسانی شد که تاکنون، هیچ شرکتی حاضر به اجرای آن نشده‌است.

هیچ شرکتی حاضر به اجرای روکش آسفالت ورامین به چرمشهر نیست

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود آن که آگهی مناقصه اجرای پروژه ترمیم روکش آسفالت محور ورامین- چرمشهر حد فاصل سه راهی حسن آباد تا محور قم – گرمسار، به طول سه کیلومتر، چهار بار اطلاع رسانی و در سایت اداره کل راهداری استان تهران بارگذاری شده، تاکنون هیچ شرکتی تمایلی به اجرای این طرح نداشته است.

فرهاد معصومی افزود:دولت در دو ماه گذشته برای اجرای این پروژه ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده ولی قانون این اجازه را نمی‌دهد که پول به به صورت مستقیم به اداره راهداری جنوب‌شرق واگذار شود تا با خرید قیر و آسفالت، روکش این مسیر تغوض شود و لازم است تا با اجرای مناقصه و جذب پیمانکار، طرح اجرا شود.

وی گفت: نوسانات قیمت خرید قیر و آسفالت باعث شده که پیمانکاران تمایلی به اجرای این طرح نداشته‌باشند و با وجود چهار بار آگهی و اعلام حضوری به پیمانکاران، تا کنون شرکتی برای اجرای این طرح اعلام آمادگی نکرده‌است.

 

 

وی تصریح کرد: هم اکنون آگهی مناقصه ترمیم آسفالت محور ورامین – چرمشهر حد فاصل سه راهی حسن آباد به چرمشهر در سایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران قرار دارد و با تعیین شرکت، کار ترمیم و به‌سازی روکش آسفالت این محور به سرعت آغاز می‌شود.

معصومی افزود: در هر شبانه روز بیش از ۲هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین از این محور عبور می‌کند.

وی گفت: با وجود آن که پیمانکاری برای اجرای طرح ترمیم روکش آسفالت اعلام حضور نکرده ولی اداره راهداری نیز بیکار نبوده و از ابتدای امسال و با استفاده از اعتبارات داخلی، روکش آسفالت نقاط حادثه خیر این محور به صورت مستمر ترمیم می‌شود تا از مشکلات خودروهای عبوری کاسته شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.