| کد خبر: 220317 |

از سرگیری پروازهای بوئینگ مکس ۷۳۷ در ماه آینده

شرکت هواپیمایی رایان ایر اعلام کرد که احتمالاً هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که سازمان‌های نظارتی پس از دو سقوط مرگبار، آن را زمینگیر کرده بودند، ماه آینده به ناوگان هوایی ایالات متحده بازمی‌گردد.

تین نیوز

 شرکت هواپیمایی رایان ایر اعلام کرد که احتمالاً هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که سازمان‌های نظارتی پس از دو سقوط مرگبار، آن را زمینگیر کرده بودند، ماه آینده به ناوگان هوایی ایالات متحده بازمی‌گردد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شرکت هواپیمایی رایان ایر روز جمعه اعلام کرد که احتمالاً هواپیمای بوئینگ 737 مکس که سازمان‌های نظارتی پس از دو سقوط مرگبار این مدل از هواپیما را زمینگیر کرده بودند، ماه آینده به ناوگان هوایی ایالات متحده بازمی‌گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بازگشت این مدل از هواپیماهای بوئینگ به خطوط هوایی آمریکا به شرکت ایرلندی رایان ایر اجازه می‌دهد از اوایل سال 2021 هواپیماهای خود را تحویل بگیرد.

این اطلاعیه در حالی منتشر می‌شود که اداره هواپیمایی فدرال آمریکا روز سه‌شنبه پیش‌نویس گزارشی را در مورد روش‌های آموزشی تجدیدنظرشده برای هواپیمای بوئینگ 737 مکس صادر کرد.

ادی ویلسون، مدیر اجرایی خطوط هوایی رایان ایر، به ایستگاه رادیویی نیوزتاک ایرلند گفت: امیدواریم که اولین مورد (از سفارشات) اوایل سال 2021 به دست ما برسد.

وی افزود: اداره هواپیمایی فدرال آمریکا پروازهای آزمایشی این مدل بوئینگ را هفته گذشته به پایان رساند و به‌نظر می‌رسد حدوداً تا ماه آینده در ایالات متحده دوباره به پروازهای خود ادامه دهد. آژانس ایمنی هوانوردی اروپا EASA نیز همکاری بسیار نزدیکی با اداره هواپیمایی فدرال آمریکا دارد.

هواپیمای مسافربری 737 مکس که توسط شرکت آمریکایی بوئینگ ساخته شده است و سابقاً پرفروش‌ترین مدل این هواپیما محسوب می‌شد، اکنون نام آن به 737-8 تغییر یافته است.

این هواپیما پس از دو سانحه مرگبار با فاصله کمتر از شش ماه در اندونزی و اتیوپی که باعث کشته شدن 346 نفر شد، بیش از یک سال است که زمینگیر شده است.

در هر دو سانحه، نرم‌افزار جدید کنترل پرواز این هواپیما باعث شد که هواپیما اندکی پس از بلند شدن به‌صورت غیرمنتظره‌ای با دماغه خود به‌سمت پایین سقوط کند.

حدود یک ماه گذشته اعلام شد که خطوط هوایی "اینتر ایر" لهستان اولین سفارش ساخت چهار فروند از هواپیمای 737 مکس را پس از این دو حادثه به بوئینگ داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.