| کد خبر: 220307 |

پروژه بزرگراه خلخال - ازناو تعیین تکلیف می‌شود

فرماندار خلخال گفت: پروژه نیمه‌کاره رها شده احداث بزرگراه خلخال - ازناو با طرح موضوع در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل تعیین تکلیف می‌شود.

تین نیوز

فرماندار خلخال گفت: پروژه نیمه‌کاره رها شده احداث بزرگراه خلخال - ازناو با طرح موضوع در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فریدون بابایی روز شنبه در جلسه تعیین تکلیف این پروژه با حضور جمعی از میران اجرایی استان افزود: در حالی که عملیات اجرایی آسفالت مسیر ۳.۵ کیلومتری بزرگراه خلخال - ازناو از سال‌ها پیش پایان یافته ولی این راه پرخطر عاری از هرگونه امکانات جدا کننده وسطی ،دوربرگردان و یا اعلام مسیر برای رانندگان بوده که این امر منجر به بروز حوادث خونین رانندگی در طول مسیر یاد شده می‌شود.

وی با بیان اینکه  این پروژه در سه حوزه راهداری ، شهرداری خلخال و طرح هادی روستای خوجین قرار گرفته با وجود تخصیص پنج میلیارد ریال اعتبار در سال جاری از محل اعتبارات استانی برای تکمیل آن به دلیل تعدد متولی پروژه همچنان بالاتکلیف است، اظهارداشت: بر اساس نظر شرکت‌کنندگان در این جلسه موضوع در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل طرح و هرگونه تصمیم در خصوص نحوه تکمیل پروژه و نوع تامین اعتبار موردنیاز قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی گفت: با طرح موضوع در این کمیسیون علاوه بر فراهم شدن زمینه ادامه و تکمیل پروژه نیمه‌کاره خلخال به ازناو مشکل فعلی تعیین حدود حریم راه در مسیر پروژه و همچنین داخل حوزه دهیاری خوجین نیز برطرف خواهد شد.

فرماندار خلخال با اشاره به اینکه قرار گرفتن پاسگاه چندمنظوره انتظامی در محل تقاطع  خلخال - اسالم در ورودی تفرجگاه ازناو و ورود غیر اصولی خودروها به جاده اصلی از سمت ازناو همواره مورد انتقاد است، اظهارداشت: جابجایی پاسگاه پلیس راه از این محل و انتقال آن به سه‌راهی شاهرود نیز بخشی از ادامه پروژه بزرگراه خلخال به ازناو است که انتظار می‌رود با همکاری فرماندهی انتظامی استان اردبیل و همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان در اجرای پروژه ساختمان پلیس راه در محل پیشنهاد شده جدید این امر بزودی محقق شود.

علی یوسف‌زاده ، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای این پروژه بزرگراهی در گذشته توسط این اداره کل انجام و طول مسیر پروژه بصورت کامل آسفالت شده است، گفت: برای تکمیل این پروژه با جداکننده جدولی ، ایجاد دوربرگردان و همچنین احداث تقاطع همسطح کنارگذر خلخال در مسیر این پروژه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهارداشت: اعتبار اجرای این پروژه پیش از این از محل اعتبارات سازمان راهداری کشور تامین و با توجه به واگذاری این چنین پروژه‌هایی به سازمان راهداری از سال گذشته اداره کل راه و شهرسازی محلی برای تامین اعتبار تکمیل آن ندارد.

کلیم‌الله وثوقی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز گفت: در حالی که در ابتدای آغاز این پروژه حریم راه ۲۲.۵ متر تعیین شده هم‌اکنون این میزان به ۳۸ متر افزایش یافته و این امر موجب سردرگمی در تکمیل این طرح شده که با حل مشکل در کمیسیون ایمنی راه‌های استان ادامه عملیات اجرایی پروژه امکان‌پذیر خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.