| کد خبر: 220299 |

◄ حل مشکل حمله به ناوگان ایرانی در عراق با تخلیه بار در مرز

در حالی که در هفته‌های اخیر خبرها حاکی از بروز مشکل در تردد کامیون‌های ایرانی از مرز باشماق و تمرچین به اقلیم کردستان عراق بوده است یک فعال بخش ترانزیت سوخت راهکار حل این مشکل را تغییر ناوگان حمل سوخت در مرز می‌داند.

تین نیوز

در حالی که در هفته‌های اخیر خبرها حاکی از  بروز مشکل در تردد کامیون‌های ایرانی از مرز باشماق و تمرچین به اقلیم کردستان عراق بوده است یک فعال بخش ترانزیت سوخت راهکار حل این مشکل را تغییر ناوگان حمل سوخت در مرز می‌داند.

به گزارش تین نیوز، محمد رضا حاتمی این مطلب را در پاسخ به رانندگانی که بیان کرد که از سنگ‌پرانی به کامیون‌های ایرانی و ایجاد خسارت از سوی برخی رانندگان عراقی برای ناوگان ایرانی، به دلیل حمل فرآورده‌های سوختی به عراق خبر دادند.

بر اساس ‌آنچه این رانندگان عنوان کرده‌اند، رانندگان اقلیم کردستان موافق حمل مستقیم فرآورده‌های سوختی از ایران به داخل کشور خود نبوده و تمایل دارند برای حفظ درآمد و ادامه اشتغال خود، این کالاها در مرز تخلیه و توسط ناوگان عراقی به داخل کشور عراق حمل شود.

به گزارش تین نیوز، بستن مرز و تجمع یکی از راهکارهای رانندگان عراقی برای حل این مشکل بود و در ادامه نیز حمله به ناوگان ایرانی و سنگ‌پرانی و شکستن شیشه ناوگان ایرانی از سوی این رانندگان صورت گرفت.

انتقاد رانندگان عراقی و نارضایتی آنان از رانندگان ایرانی در حالی صورت می‌گیرد که هیچ یک از این رانندگان در تصمیم اخذ شده درباره حمل مستقیم بار به داخل عراق نقشی ندارند.

 محمدرضا حاتمی راننده کامیون و فعال در بخش حمل فرآورده‌های سوختی در این زمینه به ترانشیپ سوخت در مرز باشماق اشاره کرد و گفت: یکی از مزیت‌های تغییر حامل در مرز باشماخ یکی این بود که کار 2 طرفه انجام می‌شد و هم راننده ایرانی کار می‌کرد و هم راننده عراقی نانی به سفره خانوادش می‌برد.

وی افزود: در مصاحبه‌هایی که از رانندگان عراقی در شبکه‌های اقلیم کردستان پخش شد، آنان از همکاران ایرانی خود گلایه داشته و اعلام می‌کردند برای آنها هم کسب درآمد لازم است.

این فعال بخش ترانزیت سوخت عنوان کرد: از طرف دیگر هزینه‌ای که برای رفتن به سلیمانیه از مرز پرداخت می‌شود مبلغ واقعاً ناچیزی است.

وی گفت: اگر واقعاً به مسئله منطقی نگاه کنیم ترانشیپ مرزی هیچگاه به ضرر راننده نبوده و نخواهد بود اما در این میان مسئله قوانین خود اقلیم کردستان است و امیدواریم با تلاش رانندگان اقلیم دوباره تغییر حامل در مرز برقرار شود.

به گزارش تین نیوز، رانندگانی که بار به سلیمانیه حمل می‌کنند معتقدند لازم است مسئولان دولتی اقلیم کردستان  این مسئله را حل و فصل کرده و دولتمردان ایران هم برای حفظ جان و مال ایرانی‌ها که در معرض صدمات جانی و مالی قرار گرفته‌اند اقدام  کرده و تشکل‌های صنفی نیز در این امور با کمرگ مربوطه در تماس باشند.

حمله به کامیون

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.