| کد خبر: 220296 |

کرونا جان چند تهرانی را از ابتدای اسفند گرفت؟

وضعیت در تهران فوق قرمز است، آمار متوفیان بالا رفته است و از ابتدای اسفند به گفته رئیس کمیته سلامت شورای شهر 13 هزار و 826 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

تین نیوز

وضعیت در تهران فوق قرمز است، آمار متوفیان بالا رفته است و از ابتدای اسفند به گفته رئیس کمیته سلامت شورای شهر 13 هزار و 826 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، کلان‌شهر تهران از اسفند سال گذشته درگیر بیماری کروناست. شهرداری تهران به منظور کاهش شیوع این بیماری اقداماتی را انجام و دستورالعمل‌هایی را اجرایی کرده است. هر چندبه دلیل کمبود واگن و اتوبوس، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی رعایت نشد، اما زدن ماسک در حمل و نقل عمومی اجباری شد. البته ضدعفونی کردن واگن‌ها و اتوبوس‌ها هم در دستورکار قرار گفت و شهرداری سوله‌هایی را برای دوران نقاهت بیماران کرونایی درنظر گرفت. اقداماتی هم در شرکت شهر سالم انجام شد.

کرونا دوباره به اوج خود ر سید. زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران می‌گوید: در صورت رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم، مترو می‌تواند در ایام کرونا برای مردم ایمن باشد.

وی تأکید کرد: هر چه تعداد واگن‌ها و خطوط احداث شده مترو افزایش یابد،‌ می‌توان سطح خدمات‌دهی به مردم را افزایش داد.

از دست و پنجه نرم کردن با تحریم تا برنامه برای افزایش واگن

به گفته رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در شرایط فعلی که ما با تحریم، رکود اقتصادی و مشکل تأمین منابع دست و پنجه نرم می‌کنیم،‌ طبیعتاً نمی‌توان اقدام خاص و ویژه‌ای را برای مترو انجام داد، البته مدیریت شهری جهت افزایش تعداد واگن‌ها و خطوط مترو در تلاش است و اقداماتی هم صورت گرفته است.

اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا

صدراعظم نوری ادامه داد: ‌تمامی مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را برای مقابله با کرونا انجام دهند، چرا که شاید کرونا تا ماه‌ها و سال‌های آینده مهمان کشور باشد.

شیوع کرونا افزایش پیدا کرده است و گفته می‌شود که وضعیت در تهران فوق‌قرمز است و هر روز تعداد بیماران در بیمارستان‌های تهران افزایش پیدا می‌کند. البته از امروز برای افرادی که ماسک نزنند جریمه 50 هزار تومانی درنظر گرفته شده است و همچنین فردی که بیماری خود را اعلام نکند 200 هزار تومان جریمه می‌شود. وضعیت آمار فوتی‌ها هم افزایش پیدا کرده است و گفته می‌شود آمار فوتی‌ها در تهران بر اثر ویروس کرونا حدود 14 هزار نفر رسیده است.

کرونا و تحت فشار قرار گرفتن کادر بهشت زهرا/آمار فوتی‌ها افزایش زیادی پیدا کرده است

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران  به خبرنگار فارس امروز گفت: نه فقط کادر درمان که در برابر ویروس کرونا فرسوده شده‌اند، بلکه کارکنان بهشت زهرا(س) هم تحت فشار هستند. دو هفته‌ای‌ است که آمار فوتی‌ها افزایش زیادی پیدا کرده است.

روزانه بالغ بر یکصد نفر بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند

به گفته خداکرمی، تقریبا روزانه بالغ بر یکصد نفر بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

اعلام امار بر اساس جواز دفن متوفیان

وی در پاسخ به این پرسش که چرا آمار شهرداری با آمار نهادهای دیگر متناقض است گفت:‌ تناقضی در آمار نیست. ما براساس آمار سازمان بهشت‌‌زهرا(س) تعداد فوتی‌ها را اعلام می‌کنیم و ملاک ما آمار بهشت‌زهرا(س) است و جوازهای کفن و دفنی  که براساس مرگ با کرونا ویروس و یا احتمال کرونا ویروس صادر می‌شود. البته کسانی هم که می‌گویند احتمال دارد به کرونا ویروس دچار شده باشند، در بیشتر موارد این ویروس را داشته‌اند یا تست‌شان آماده نشده یا شرایط دیگری بوده است. آمار بهشت‌زهرا(س) به واقعیت نزدیک‌تر است.

فوت ۱۰۴ شهروند تهرانی بر اثر کرونا در روز گذشته

وی در خصوص آمار دفن و کفن بیماران مبتلا به کرونا در هفته گذشته گفت:‌ نزدیک به دو هفته است روزانه بالای یکصد نفر در تهران بر اثر کرونا ویروس جان خود را از دست می‌دهند. در شنبه هفته گذشته 136 نفر و در روز گذشته 104 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند. روز پنج‌شنبه هفته گذشته هم تعداد فوتی‌ها بر اثر کرونا 109 نفر بوده است.

کمبود قبر نداریم/رعایت اصول بهداشتی

وی با تأکید بر این موضوع که مشکل قبر برای متوفیان نداریم گفت: سازمان بهشت زهرا(س) تحت فشار زیادی است، به خصوص که بیماران کرونایی شرایط خاص خودشان را دارند. کمبود قبر نداریم و در هیچ موردی از مرگ و میر هم امکانی ندارد که اصول بهداشتی رعایت نشود.

13 هزار و 826 تهرانی به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند

به گفته خداکرمی، از ابتدای اسفند تا روز گذشته 13 هزار و 826 تهرانی به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

البته کلان‌شهر تهران مشکلات دیگری هم دارد و با بروز کرونا میزان زباله‌های عفونی افزایش یافته است. پیروز حناچی شهردار تهران می‌گوید: یکی از اتفاق‌های کرونایی افزایش چند برابری زباله‌های عفونی است.

اجباری کردن استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی

شهردار تهران تأکید کرد که ما استفاده از ماسک را در وسایل حمل و نقل عمومی اجباری کردیم.

وی همچنین به  موضوع دورکاری بخشی از کارکنان شهرداری اشاره‌ای کرد و گفت‌: به دلیل کرونا، بخشی از کارکنان دورکار شده‌اند.

البته اعداد و ارقام فوتی‌ها در بهشت زهرا(س) قابل قیاس با سایر آرامستان‌های کشور نیست. سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرای شهرداری تهران در این باره می‌گوید:‌ اعداد و ارقام فوتی‌ها و مراجعه‌کنندگان به بهشت زهرا(س) قابل قیاس با سایر آرامستان‌ها نیست. مردم اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند وضعیت به شرایط سختی تبدیل می‌شود.

رعایت مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی/ضدعفونی سالن های تطهیر

به گفته خال، رعایت مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی پس از اعلام اولین فوتی بیمار کرونا در اواخر بهمن در سازمان بهشت‌زهرا(س) بیش از گذشته انجام شد. رعایت نکات بهداشتی شامل پرسنل، مراجعه‌کنندگان و... است و روزانه چندین نوبت سالن‌های تطهیر بهشت‌زهرا(س) ضدعفونی

می‌شود. البته برخی اعلام می‌کردند که قرار است مکانی برای دفن متوفیان کرونا درنظر گرفته شود.

شرایط دفن متوفیان کرونا کاملاً متفاوت است

زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بهشت زهرا(س) به طور کامل اجرا می‌شود. شرایط دفن متوفیان کرونا کاملاً متفاوت است و متوفیان کرونا در قطعه جداگانه‌ای دفن نمی‌شوند.

براساس این گزارش، وضعیت تهران در خصوص کرونا حاد شده است. اقدامات سختگیرانه دوباره آغاز شده و حتی افرادی که ماسک ندارند جریمه می‌شوند. مدیران شهری از اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی خبر می‌دهند و تأکید می‌کنند مشکلی در کفن و دفن اموات وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.