| کد خبر: 220247 |

ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی تا پایان امسال

براساس برنامه ریزی، ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی تا پایان امسال در کشور انجام می‌شود که بخشی از برنامه ساخت و مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور است که با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، توسط مردم به اجرا در می آید.

تین نیوز

براساس برنامه ریزی، ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی تا پایان امسال در کشور انجام می‌شود که بخشی از برنامه ساخت و مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور است که با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، توسط مردم به اجرا در می آید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پانزدهم مهرماه جاری در یک افتتاحیه ویدئو کنفرانسی در روز روستا  و عشایر ۱۰۶ هزار و ۲۹۴ واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور  با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و فرمان رییس جمهوری به میزبانی همدان به بهره‌برداری رسید.

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این آیین که به شکل نمادین در روستای دارالامام همدان برگزار شد، گفت: برای این واحدهای مسکونی که شامل بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است ۲۹ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

مهمترین فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اجرای طرح‌های تامین مسکن محرومان، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی و صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری است، براساس آمار موجود، بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سالهای ۹۲ تا کنون احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

از محل اعتبار نوسازی مسکن سال ۹۸ برای حدود هشت هزار واحد مسکونی مجوز صادر شد که حدود پنج هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک‌های عامل معرفی شدند که سقف دریافت این تسهیلات نیز مطابق با سال ۹۷ حدود ۴۰۰ میلیون ریال بود.

 امسال و همزمان با افزایش قیمت مصالح ساختمانی، دولت سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی را حدود ۵۰۰ میلیون ریال تعیین کرد که نسبت به سال گذشته، سقف تسهیلات حدود ۲۰ رصد رشد یافت و به محض ابلاغ به بانک‌های عامل، روستاییان متقاضی با معرفی بنیاد مسکن می‌توانند از این تسهیلات تا سقف مصوب برای ساخت مسکن استفاده کنند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماه گذشته خبر داد که  از پنج میلیون واحد مسکونی روستایی، دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد بازسازی شده‌است (شامل مقاوم سازی، تکمیل و احداث مسکن روستایی) و بقیه نیز طبق برنامه سالیانه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به اجرا درخواهد آمد و درعین حال از نوسازی ۶۰ درصد خانه‌های روستایی خبر داد.

براساس این گزارش، استان مازندران حدود سه هزار روستا دارد و ۴۷ درصد از جمعیت سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفری آن در این روستاها سکونت دارند، از سال ۹۳ تا پایان سال ۹۸ حدود ۲۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی با دریافت تسهیلات ارزان قیمت، نوسازی و مقاوم سازی شده است.

اکنون برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی محرومان نیزبنیاد مسکن انقلاب اسلامی با معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات تا سقف فردی ۲۵۰میلیون ریال از محل قانون بودجه و اجرای طرح‌های مسکن روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و اعمال نظارت‌های لازم، طرح ویژه بهسازی ونوسازی مسکن روستایی را پیاده می‌کند.

همچنین ۲۵ میلیون تومان نیز به عنوان کمک بلاعوض دولت به روستاییان محرومی تعلق می‌گیرد که توانایی مالی برای ساخت و یا مقاوم سازی منزل مسکونی خود را ندارند.

اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در روستاها چهره آنها را تغییر داده و به مکان بهتری برای زندگی تبدیل کرده است. در این ارتباط،  اجرای طرح هادی روستایی، تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت مسکن و بازسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستاییان از اقداماتی به شمار می رود که اجرا شده و زمینه بازگشت شماری از روستاییان را به روستا فراهم ساخته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.