| کد خبر: 220245 |

آسفالت ۱۰ کیلومتر راه روستایی در محور بزنوید-امامزاده

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: تاکنون ۱۰ کیلومتر از آسفالت محور بزنوید_ امامزاده محمدبن حسن شهرستان الیگودرز آماده شده است و تلاش می شود تا قبل از فصل سرما ۱۰ کیلومتر دیگر به بهره برداری برسد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: تاکنون ۱۰ کیلومتر از آسفالت محور بزنوید_ امامزاده محمدبن حسن شهرستان الیگودرز آماده شده است و تلاش می شود تا قبل از فصل سرما ۱۰ کیلومتر دیگر به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در بازدید از پروژه بهسازی و آسفالت محور بزنوید_ امامزاده محمدبن حسن شهرستان الیگودرز گفت: این محور به دلیل وجود جاذبه های گردشگری نظیر امامزاده محمدبن حسن(ع)، آبشار آب سفید، سد رودبار و طبیعت منحصر به فرد از مناطق مهم گردشگری استان محسوب می شود که سالانه بیش از یک میلیون نفر گردشگر و زائر از آن تردد می کنند.

شرفی با بیان اینکه پروژه بهسازی و آسفالت محور بزنوید_امامزاده در قالب طرح ملی ابرار تعریف و اجرایی شده است، افزود: با توجه به ضرورت ایجاد راه دسترسی مناسب برای تردد مردم منطقه و گردشگران به ویژه زائران امامزاده این پروژه به طول ۵۱ کیلومتر در قالب طرح ابرار (آسفالت راههای اولویت دار روستایی) قرار گرفت که به علت صعب العبور بودن منطقه و عدم رغبت پیمانکاران بخش خصوصی بخش اعظمی از آن به صورت امانی اجرایی گردید.

وی اظهار داشت: درپی سفر وزیر راه و شهرسازی در تیرماه سال جاری برای تسریع در اجرا، پروژه در سه قطعه عملیاتی شد که تاکنون ۱۰ کیلومتر از آسفالت در این محور آماده شده است و تلاش می شود تا قبل از فصل سرما ۱۰ کیلومتر دیگر به بهره برداری برسد، مابقی مسیر نیز در مرحله اجرای زیرسازی است که امیدواریم تا پایان سال مالی ۹۹ تمام مسیر آسفالت و ساکنان ۵۰ روستای موجود در این مسیر از راه ایمن برخوردار شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به اعتبارات این پروژه گفت: با توجه به اینکه بخشی از کار به صورت امانی و با استفاده از ماشین آلات اداره کل انجام شده است درمجموع تاکنون ۵ میلیارد تومان هزینه شده که برای ۱۷ کیلومتر باقی مانده مسیر نیز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اقدام جهادی راهداری در الیگودرز کم نظیر است

حمید کشکولی فرماندار الیگودرز هم در این بازدید با تقدیر از عملکرد جهادی راهداری لرستان در سطح شهرستان الیگودرز گفت: اقدام جهادی راهداری اگر نگوییم بی نظیر قاعدتا کم نظیر است و هر کس از تلاش شبانه روزی راهداران تقدیر نکند، ناسپاسی کرده است.

کشکولی با بیان اینکه راهداری در محورهای زز و ماهرو، مرگسر، چال امامزاده داوود تا بخش مرکزی و ... در الیگودرز سنگ تمام گذاشته است، اظهار داشت: محور گردشگری روستایی بزنوید به امامزاده محمدبن حسن راه دسترسی 50 روستا با بیش از ۵ هزار نفر سکنه ثابت و عشایر کوچ رو است که سالانه پذیرای بیش از یک میلیون زائر و گردشگر نیز می باشد ولی علیرغم صعب العبور بودن و شرایط اقتصادی خاص کشور، مجموعه راهداری با همه توان پای کار هستند.

وی گفت: بهسازی و آسفالت این محور نقش بسزایی در معیشت و اقتصاد مردم این منطقه محروم خواهد داشت.

در این بازدید معاون فنی و راههای روستایی، مشاور مدیرکل و مدیر حراست و مدیر روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.