| کد خبر: 220241 |

ساخت فرودگاه و نقش آن در توسعه شمال فارس

اهمیت پیگیری ساخت فرودگاه شمال فارس و نقش آن در توسعه این منطقه به حدی است که نشست ویژه ای برای این هدف در آباده برگزار و اعلام شدکه افزون بر اعتبارات دولتی از توان نیکوکاران نیز برای ساخت آن استفاده خواهد شد.

تین نیوز

 اهمیت پیگیری ساخت فرودگاه شمال فارس و نقش آن در توسعه این منطقه به حدی است که نشست ویژه ای برای این هدف در آباده برگزار و اعلام شدکه افزون بر اعتبارات دولتی از توان نیکوکاران نیز برای ساخت آن استفاده خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا در این نشست که شانزدهم مهر ۹۹ برگزار شد این نکته اعلام شد که فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری شهرستان آباده فارس تا مرکز استان و قرار گرفتن آباده در مسیر استان‌های یزد، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان نشان می‌دهد که این شهرستان ظرفیت راه‌اندازی فرودگاه را دارد.

همچنین اعلام شد که اگر فرودگاه آباده راه‌اندازی شود با قسمت تجاری آن می‌توان بازارهای هدف موثری برای فروش و صادرات محصولات کشاورزی آباده و دیگر شهرستان‌های شمالی استان فارس پیدا کرد و رونق دوباره‌ای به کشاورزی این منطقه داد.

لکوموتیو اقتصادی

اهمیت فرودگاه‌ها در دنیای امروز به حدی است که کارشناسان حوزه حمل‌ونقل هوایی، فرودگاه‌ها را لکوموتیو اقتصادی هر کشور توصیف می‌کنند و وجود آن را عامل رشد اقتصادی و توسعه‌ پایدار می‌دانند.

فرودگاه شمال فارس در سال ۱۳۷۴ با اختصاص زمینی به مساحت ۲۵۷هکتار برای هواپیماهای ایرباس۳۲۰ با ظرفیت انتقال ۱۵۰مسافر و فوکر۱۰۰باظرفیت ۱۰۷مسافر در آباده طراحی شد.

با توجه به اینکه این فرودگاه در تقاطع شهرستان آباده،اقلید، بوانات،خرمبید،سرچهان فارس و همچنین ابرکوه استان یزد قرار گرفت و سالانه هزاران مسافر از این مسیر عبور می کنند می تواند موقعیت اقتصادی و اجتماعی خوبی برای مردم شمال استان فارس باشد.

رحیم زارع نماینده آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان در مجلس: برای تکمیل فرودگاه آباده جدیت داریم

* پست سازمانی برای فرودگاه شمال فارس تعریف شده است

نماینده مردم آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان در مجلس با بیان اینکه زیرساخت باند و فنس کشی این فرودگاه انجام شده است، گفت: در دوسال گذشته پست سازمانی این فرودگاه تعریف شده و تامین ۸ نیروی انسانی برای فرودگاه شمال فارس در دستور کار قرار گرفته است.

رحیم زارع در جلسه مربوط به فرودگاه آباده با بیان اینکه در بودجه ۹۹ ، دیوارکشی این فرودگاه در دستور کار قرار گرفته است افزود: در پیوست بودجه امسال راه اندازی، تکمیل و تجهیز فرودگاه هایی که بموجب طرح آمایش مورد نیاز کشور هستند در دستور کار قرار گرفته که یکی از این فرودگاه ها در شمال فارس است.

وی افزود: امسال حدود ۳۰میلیارد ریال اعتبار برای این فرودگاه در نظر کشور شده که از سال آینده این تخصیص اعتبار افزایش خواهد یافت.

زارع اظهار امیدواری کرد که در چند سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

زین العابدین نیک مرام فرماندار آباده:دفتر فرودگاه در فرمانداری تاسیس می شود  

ضرورت راه اندازی دفتر فرودگاه شمال فارس در فرمانداری آباده

فرماندار آباده در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: به منظور پیگیری فرایند احداث فرودگاه، دفتر فرودگاه شمال فارس در فرمانداری شهرستان آباده راه اندازی می شود.

زین العابدین نیک مرام با بیان اینکه تاسیس فرودگاه شمال فارس می تواند روند پیشروی آباده به شهر صنعت و تکنولوژی را تسریع کند، افزود: دولت از طرح فرودگاه حمایت ویژه می کند و امیدواریم فاز اول این پروژه تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های قابل توجه شهرستان آباده ظرفیت نیروی انسانی و کمک خیرین است، اظهار کرد: خیرین شهرستان در طول سالیان گذشته در بسیاری از موارد عام المنفعه این شهر همچون مدارس، بیمارستان و پروژه های عمرانی  کمک های شایانی کرده اند که قطعا در موضوع فرودگاه نیز نقش بسزایی خواهند داشت.

وی با اینکه تمام زیرساخت ها و شرایط برای ادامه ساخت فرودگاه شمال فارس فراهم است، گفت: ۱۶مهرماه در یادگار مردم شهرستان آباده به عنوان روز فرودگاه شمال فارس ثبت می شود.

ایرج فرخی رییس شورای خیرین شهرستان آباده:برای ایجاد فرودگاه، همکاری می‌کنیم  

*خیرین آماده همکاری با دولت در بحث فرودگاه شمال فارس

رییس شورای خیرین شهرستان آباده در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: خیرین شمال فارس در سالهای گذشته در حوزه مدارس، طرح های عمرانی، بیمارستان ها و فعالیت های انسان دوستانه کمک کرده اند و قطعا پای ثابت ایجاد این فرودگاه نیز خواهند بود تا بزودی به بهره برداری برسد.

ایرج فرخی با بیان اینکه اتمام طرح فرودگاه شمال فارس یکی از مطالبات مهم مردم این منطقه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شمال استان فارس از مهم ترین تولیدکنندگان برخی محصولات کشاورزی در فارس است، می توان از فرودگاه، علاوه بر مسافربری، برای صادرات محصولات کشاورزی نیز استفاده کرد.

غلامرضا کریم آقایی مدیرکل فرودگاه های استان فارس:اولویت ما در فرودگاه شمال فارس ،ترابری و باربری است

نباید به فرودگاه به تنهایی بعنوان یک ترمینال مسافربری نگاه شود

مدیرکل فرودگاه های استان فارس گفت: دیوارکشی فرودگاه، روکش باند پروازی، نصب سیستم های کمک ناوبری برای فرودگاه شمال فارس در دستور کار قرار گرفته است.

غلامرضا کریم آقایی با بیان اینکه نباید به فرودگاه به تنهایی بعنوان یک ترمینال مسافربری نگاه شود، افزود: اولویت ما در فرودگاه شمال فارس بحث ترابری و باربری است و مسافربری در اولویت آخر قرار دارد.

وی با اشاره به واحدهای صنعتی که در شمال استان فارس دایر هستند، گفت: وجود این واحدهای تولیدی ایجاب می‌کند که فرودگاهی در شمال فارس دایر تا سرویس‌دهی به مردم و واحدهای صنعتی داده شود.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس افزود: می توان از فرودگاه شمال فارس برای پرواز های تفریحی و کلاس های آموزش خلبانی استفاده کرد که این موضوع برای فرودگاه درآمدزایی بالایی دارد.

کریم آقایی با تاکید بر حمایت ویژه این سازمان از فرودگاه شمال فارس گفت: امیدواریم بزودی شاهد افتتاح فرودگاه شمال فارس باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.