| کد خبر: 220205 |

افغانستان به شبکه ریلی ایران متصل می‌شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: امیدواریم بتوانیم پروژه راه آهن خواف-هرات را حداکثر برای پاییز امسال آماده سازی کنیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: امیدواریم بتوانیم پروژه راه آهن خواف-هرات را حداکثر برای پاییز امسال آماده سازی کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، خیرالله خادمی درباره پروژه‌های زیرساختی ریلی کشور اظهار داشت: در بخش ریلی پروژه‌های بزرگی در دست احداث داریم که مجموعاً ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در دست اجراست.

وی افزود: اما اقدام خوبی که انجام شد، اولویت بندی این پروژه‌های عمرانی بود که ۸ طرح ریلی با پیشرفت فیزیکی بالاتر در اولویت احداث قرار گرفتند تا از هدر رفت سرمایه گذاری‌های ملی رد توسعه زیرساخت‌ها جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مجموع طول این ۸ پروژه ریلی اصلی را ۱۵۳۲ کیلومتر عنوان و اظهار کرد: اولین پروژه‌ای که از این مسیرها آماده سازی می‌شود، پروژه خواف-هرات است که ۱۴۰ کیلومتر از آن در داخل خاک ایران بوده و از ایستگاه خواف آغاز و به نقطه صفر مرزی در شمتیغ متصل می‌شود؛ پس از آن ۶۶ کیلومتر در داخل خاک افغانستان احداث شده و به ایستگاه «جنو» در خاک افغانستان (استان هرات) متصل می‌شود.

وی یادآور شد: این پروژه در مراحل پایانی ساخت بوده و تنها ۲۰ کیلومتر پایانی آن باقی مانده که در مرحله روسازی، تنظیم و ریگلاژ است. امیدواریم بتوانیم این پروژه را برای پاییز امسال حداکثر آماده سازی کرده و در مراسم رسمی با حضور رؤسای جمهور دو کشور به بهره برداری رسمی برسانیم.

خادمی اهمیت پروژه خواف-هرات را در اولین پروژه ریلی بودن آن است که ما برای کشور افغانستان احداث می‌کنیم و داخل خاک افغانستان وارد می‌شویم که می‌تواند زمینه حمل و نقلی جدید میان ایران و افغانستان باشد این منطقه، دارای معادن بزرگ و خاص بوده و به منطقه مجموعه معادن سنگان نزدیک است تأسیسات بسیار بزرگی در داخل خاک ایران برای تولید سنگ احداث شده است؛ این مجموعه معادن در داخل خاک افغانستان هم ادامه دارد و در آینده می‌توانیم برای تولید سنگ از معادن این کشور و حمل و نقل سنگ‌های این معادن از حمل و نقل ریلی استفاده کنیم؛ همچنین یک مسیر ریلی بسیار مهم برای اتصال منطقه سنگان به بنادر جنوبی کشور خصوصاً بندرعباس در حال حاضر و چابهار در آینده نزدیک به شمار می‌رود. در واقع افغانستان به شبکه ریلی ایران متصل و زمینه درآمد ترانزیتی برای کشورمان محسوب می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.