| کد خبر: 220194 |

حوادث رانندگی منجر به فوت در استان مرکزی ۹ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: حوادث رانندگی منجر به فوت در این استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل آن ۹ درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: حوادث رانندگی منجر به فوت در این استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل آن ۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود: در این مدت ۲۸۵ نفر در وقوع حوادث رانندگی استان مرکزی جان خود را از دست داده‌اند که ۴۷ نفر از این قربانیان  در معابر درون شهری و ۲۳۸ نفر در جاده‌ها فوت کرده‌اند.

وی بیان کرد: پلیس استان مرکزی در نیمه نخست امسال با ۱۱هزار و ۱۶۹دستگاه خودرو و ۶ هزار و ۳۰۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف برخورد کرده و وسیله نقلیه آنان توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: علت عمده وقوع حوادث رانندگی درون و برون شهری خطای انسانی و توجه نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی است که نیاز است فرهنگ سازی رفتار ترافیکی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: ترافیک و مدیریت عبور و مرور مقوله‌ای فرا سازمانی است و همه دستگاه‌های ذیربط باید در حل این موضع همکاری داشته باشند و مردم نیز در اجرای طرح‌های مختلف همکاری لازم را به کار گیرند.

وی عنوان کرد: هوشمندسازی پلیس استان مرکزی در دستور کار قرار دارد و این مهم در نظارت بیشتر بر رفتار رانندگان و کاهش حوادث رانندگی نقش موثری دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برقراری تماس مردم با پلیس ۱۱۰ در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۲ درصد افزایش یافته و در این مدت، ۴۹۸ هزار و ۱۰۰ تماس با پلیس ۱۱۰ استان برقرار شده است.

سردار مفخمی شهرستانی افزود: از مجموع تماس‌های برقرار شده با پلیس ۱۱۰ استان مرکزی، ۱۷۶ هزار و ۵۴۱ تماس منجر به عملیات شده است. 

وی بیان کرد: به‌طور میانگین در نیمه نخست امسال، روزانه ۹۴۹ تماس با کارشناسان پلیس ۱۱۰ استان مرکزی برقرار شده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.