| کد خبر: 220181 |

آخرهفته بارانی ایران

کارشناس سازمان هواشناسی از آخر هفته بارانی همراه با رگبار، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در اغلب شهرهای کشور خبر داد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی از آخر هفته بارانی همراه با رگبار، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در اغلب شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، امین‌حسین نقشینه گفت: امروز و فردا تهران آسمان نیمه ابری و در برخی ساعات ابری همراه با رگبار، تندباد لحظه‌ای و رعد و برق خواهد داشت که از فردا این آثار جوی کم می‌شوند. بیشینه دمای امروز تهران ۲۳ درجه  کمینه دما ۱۳درجه که در منطقه شمیرانات به ۱۲ درجه خواهد رسید. روز شنبه بیشینه دمای تهران به ۲۰ درجه می‌رسد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی برای سواحل دریای خزر استان‌های گلستان، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمالی سمنان، نقاطی از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، قم، استان مرکزی و مناطق شمالی خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که با افزایش ابر و بارش باران گاهی بارش‌ها همراه با رعد و برق و رگبار همراه با تندبادهای لحظه‌ای خواهد بود.

نقشینه افزود: فردا -جمعه- برای سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، تهران، سمنان، همدان، مرکزی، قم، دامنه‌های زاگرس مرکزی، لرستان، شرق کرمانشاه، اصفهان و چهارمحال بختیاری بارش باران گاهی با رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان این‌که مناطق شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور نیز بارش پراکنده می‌تواند همراه با تندباد و گرد خاک باشد، اشاره کرد: امروز -پنج‌شنبه- و فردا -جمعه- ارتفاعات البرز و زاگرس بارش برف خواهند داشت. از روز شنبه تا اواسط هفته در شرق و جنوب شرق باد شدید همراه با گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود. سایر مناطق کشور جو نسبتا پایدار همراه با آسمانی صاف و آرام را شاهد خواهند بود.

وی درباره دمای هوا در روزهای آتی گفت: فردا و پس فردا شمال شرق، شرق کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه رخ می‌دهد. در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های مرکزی ایران، کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای خواهیم داشت. اماشنبه و یکشنبه در جنوب شرق کاهش دما بین ۶ تا ۸ درجه رخ خواهد داد.

نقشینه افزود: برای شمال‌غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌های مرکزی و شمال‌شرق و شرق ایران نیز از یکشنبه تا اواسط هفته افزایش نسبی دما بین ۱ تا ۲ درجه را پیش‌بینی می‌کنیم.

از امشب تا اواسط روز شنبه وزش باد نسبتا شدید برای خلیج فارس آغاز می‌شود که دریای مواج و متلاطمی را رقم خواهد زد. ارتفاع بیشینه موج در برخی مناطق خلیج فارس می‌تواند تا ۲.۵ متر هم برسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.