| کد خبر: 220141 |

تا پایان مهر ماه امسال انجام می‌شود:

◄ نصب 10 دستگاه پله برقی ایستگاه محلاتی مترو تهران

۱۰ دستگاه پله برقی ورودی شمالی ایستگاه محلاتی تا پایان مهر امسال نصب خواهند شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره تامین پله برقی برای مترو پایتخت گفت: تامین این پله‌ها طی قراردادهای جداگانه با سه سازنده مختلف داخلی انجام شده و بخشی نیز درحال انجام است.

به گزارش تین نیوز علی امام این مطلب را اردیبهشت امسال بیان کرد و وعده داد: ۱۰ دستگاه پله برقی ورودی شمالی ایستگاه محلاتی تا پایان مهر امسال نصب خواهند شد.

وی افزود: در صورت تامین منابع مالی، ۶۴ دستگاه از پله برقی‌ها نیز تا پایان امسال در خط هفت مترو تهران به بهره برداری خواهند رسید.

او عنوان کرد: همچنین در جهت حمایت از تولید داخل، قرارداد ۷۰ دستگاه آسانسور برای خط ۷، ۵۰ دستگاه آسانسور برای خط ۶ و ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۲،۳ و ۴ نیز به سازندگان داخلی ابلاغ شده است.

به گفته وی این پله برقی‌ها و آسانسورها محصول تلاش متخصصان کشور و ساخت داخل است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به تلاش‌های کارگروه ساخت داخل مترو تهران برای بومی سازی قطعات و تجهیزات مختلف در مترو گفت: از فروردین ۹۸، به دلیل تحریم و در جهت پیشبرد اهداف ملی و صرفه جویی ارزی، کارگروهی مشتمل بر متخصصین و مشاورین حوزه ریلی در مترو تهران شکل گرفت.

وی با بیان این‌که هدف و وظیفه این کارگروه، شناسایی تولید کنندگان مستعد و صاحب صلاحیت برای بومی‌سازی تجهیزات ریلی مورد نیاز مترو بوده است، افزود: در این راستا تولید کنندگان مختلف بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفتند و با توجه به نوع تجهیز، تعداد و زمان موجود برای بهره برداری، برای هر یک از تولیدکنندگان برنامه‌ای در جهت بومی سازی تدوین شد که به تدریج و با حمایت های مترو تهران، درصد بومی سازی افزایش می‌یابد.

امام عنوان کرد: اولین نتایج تلاش‌های این کارگروه، راه اندازی و بهره برداری ۴ دستگاه آسانسور در خط ۷ و انعقاد قرارداد پله برقی‌ها و آسانسورها است همچنین درحال حاضر بخشی از تجهیزات پله برقی‌ها و آسانسورها در داخل کشور ساخته می‌شود و در تلاشیم که با حمایت از تولیدکنندگان، این سهم را در آینده افزایش دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.