| کد خبر: 220135 |

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ ارتقای ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۰ میلیون تن تا پایان دولت

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان دولت ظرفیت بنادر به ۲۸۰ میلیون تن ارتقا پیدا خواهد کرد و در این میان، بندر شهید رجایی با ظرفیت ۱۰۰میلیون تن یکی از بنادر مهم کشور است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان دولت ظرفیت بنادر به ۲۸۰ میلیون تن ارتقا پیدا خواهد کرد و در این میان، بندر شهید رجایی با ظرفیت ۱۰۰میلیون تن یکی از بنادر مهم کشور است.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مهر ماه امسال (6 مهر) در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان عنوان کرد: فاز ۳ بندر شهید رجایی شاید جز معدود پروژه‌هایی باشد که با سه شیفت کاری در حال انجام است و ظرفیت بندری  را از لحاظ کانتینری از ۶.۳ به ۸.۲TEU افزایش می‌دهد و حدود ۹۰۰ متر از اسکله‌های فاز ۳ کانتینری در  بندر شهید رجایی تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: با تکمیل فاز ۳ بندر شهید رجایی، ظرفیت‌های قابل توجهی به زیرساخت‌های این بنادر اضافه می‌شود و از سویی در نظر داریم هم زمان موضوع توسعه اراضی پسکرانه را به میزان حدود   ۲۰۰ هکتار به مرحله اجرا برسانیم که با توجه به قرارگرفتن در جوار منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند پیشرفت اقتصادی کشور و استان را به همراه داشته باشد.

اسلامی با بیان این‌که یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر کریدور ساحلی در جنوب کشور در حال احداث است، خاطرنشان کرد: از این میزان یک‌هزار کیلومتر به بهربرداری رسیده و بقیه نیز در دست اجراست که در استان هرمزگان ۵۳۷ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و حدود ۱۱۰ کیلومتر در برنامه سال جاری قرار گرفته است.

وی گفت: تا کنون نیمی از تعهدات سال جاری برای احداث نوار ساحلی در محدوده هرمزگان اجرایی شده و تا پایان سال تعهدات وزرات راه به‌طور کامل انجام می‌شود که  اگر پیمانکاران تسهیلات لازم را دریافت کنند، این امکان وجود دارد که دوبرابر این میزان تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.