| کد خبر: 220092 |

راه کامیون داران ایرانی به اروپا باز شد

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از برداشته شدن محدودیت‌های ایجاد شده برای تردد کامیونداران ایرانی در مسیر کشورهای اروپایی به ویژه آلمان و ایتالیا خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از برداشته شدن محدودیت‌های ایجاد شده برای تردد کامیونداران ایرانی در مسیر کشورهای اروپایی به ویژه آلمان و ایتالیا خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جواد هدایتی اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا کامیونداران ایرانی دیگر نمی‌توانستند ویزای شینگن خود را برای جابجایی بار صادراتی یا وارداتی از و به مقاصد اروپایی تمدید کنند و این کشورها برای کنترل شیوع این بیماری حتی به اعضای اتحادیه اروپا هم ویزا نمی‌دادند.

وی افزود: در قدم اول آن‌ها برای اعضای اتحادیه اروپا این محدودیت ها را برداشتند و نهایتاً در اطلاعیه اخیر صادر شده اعلام کردند که کامیون‌داران ایرانی هم می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند و این محدودیت تردد برای آن‌ها نیز برداشته شده است.

 

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: قبل از برداشته شدن این محدودیت تنها رانندگانی می‌توانستند بارهای خود را به مقاصد اروپایی ببرند که ویزای آن‌ها تاریخ داشت و بقیه رانندگان با توجه به شش ماهه بودن تاریخ ویزای شان نمی توانستند باری به اروپا ارسال کنند یا از آنجا به ایران بیاورند اگر این اتفاق ادامه پیدا می‌کرد نگرانی برای رانندگان در این زمینه داشتیم.

 

هدایتی گفت: در حال حاضر و با صدور این اطلاعیه، رانندگان می‌توانند ویزای خود را برای سفر به اروپا و جابجایی بار و ترانزیت تمدید کنند و بر اساس این اطلاعیه این محدودیت برای همه شقوق حمل و نقل از جمله زمینی، دریایی و هوایی برداشته شده است.

 

 

 

 

وی اظهار کرد: مسلماً کشورهای اروپایی که البته عمده مقاصد کامیونداران ایرانی ایتالیا و آلمان است، هر یک پروتکل های بهداشتی خاص خودشان را دارند اما دائما رصد و کنترل از سوی اروپایی‌ها صورت خواهد گرفت و کامیونداران ایرانی هم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.