| کد خبر: 220090 |

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

◄ مرغداران در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند

اصفهان | مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ازتولید سالانه بیش از 105 هزارتن تخم مرغ در استان اصفهان در آستانه روز جهانی تخم مرغ خبر داد.

تین نیوز

اصفهان | مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ازتولید سالانه بیش از 105 هزارتن تخم مرغ در استان اصفهان در آستانه روز جهانی تخم مرغ خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی دهقانی، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد:  هر ساله در روز 9 اکتبر به عنوان روز جهانی تخم مرغ، ویژه برنامه‌هایی به مناسبت گرامیداشت این روز انجام می‌شود، در همین راستا جلسه هماهنگی این موضوع با حضور نمایندگان تشکل‌ها و اتحادیه‌ها، دستگاه‌های مختلف همچون دانشگاه علوم پزشکی؛ غذا و دارو؛ دامپزشکی؛ آموزش و پروش؛ دفتر امور اجتماعی استانداری؛ شرکت پشتیبانی امور دام و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی برگزار و جمع‌بندی برنامه‌ها برای بزرگداشت روز جهانی تخم مرغ انجام شد. نصب بنر، تهیه و پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیونی، انعکاس اخبار در رسانه‌های مکتوب و مجازی، توزیع تخم مرغ در میان جامعه هدف و... بخشی از مصوبات این جلسه بود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه استان اصفهان در زمینه تولید تخم مرغ عنوان کرد: در حال حاضر با تولید بیش از 105 هزار تن محصول تخم مرغ در سال ، اصفهان جایگاه دوم کشور در زمینه تولید تخم مرغ را داراست.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم مرغداران در خط مقدم جبهه قرار دارند، با توجه به مشکلاتی که در تامین کامل نهاده‌ها وجود دارد اما تولیدکنندگان با تمام توان در تلاش هستند تا وقفه‌ای در تولید ایجاد نشود و به همین خاطر میزان تولید تخم مرغ در استان شرایط مطلوبی دارد و علاوه بر رفع نیاز استان، بخشی از تولیدات به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی گفت: در زمینه صادرات بر اساس مقتضیات زمانی صادرات انجام می‌شود اما قطع و وصل شدن صادرات باعث عدم امکان برنامه‌ریزی توسط تولیدکننده می‌شود، اگر مسئولان در سطح ملی برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای موضوع صادرات داشته باشند، تولیدکنندگان نیز می‌توانند برنامه‌ریزی مناسبی برای تولید داشته باشند، امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده زمینه برای صادرات فراهم و نظم خوبی در این زمینه ایجاد شود.

دهقانی بیان کرد: در زمینه توسعه کمی واحدهای مرغ تخم‌گذار با توجه به سیاست‌های ابلاغی، در چند سال گذشته توسعه‌ای در این بخش ایجاد نشد. در توسعه کمی منتظر دریافت ابلاغیه‌های جدید از سوی وزارتخانه هستیم تا اگر اجازه این موضوع داده شد با رعایت آمایش استان و شهرستان‌ها اقدام به انجام این کار کنیم.

 وی افزود: با بهینه‌سازی واحدهای مرغداری، توسعه کیفی در دستور کار قرار گرفت، واحدها به بهبود روند تولید رو آوردند و کیفیت واحدها افزایش یافت همین موضوع باعث تولید محصولات باکیفیت‌تر شده است.

وی تاکید کرد: هوشمندسازی واحدهای تخم‌گذار در دستور کار بوده که در این راستا بسیاری از فعالیت‌های واحدها به صورت هوشمند انجام می‌شود، در واحدها اتوماسیون مستقر می‌شود که تنظیم دما، نور، رطوبت، جمع‌آوری تخم مرغ و... را توسط دستگاه انجام می‌دهند و باعث کاهش تردد کارگران، افزایش راندمان و... شده است. در حال حاضر حدود 40 درصد واحدهای مرغداری استان هوشمند هستند و برای سایر واحدها برنامه‌ریزی شده تا آنها را هم به سمت هوشمندسازی سوق دهیم.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در بسته‌بندی تخم مرغ با توجه به فعالیت‌های انجام شده، سرمایه‌گذارانی به این بخش ورود پیدا کردند و بسته‌بندی‌‌های باکیفیت، زیبا و بازارپسند انجام می‌شود و تخم مرغ با کیفیت به مشتریان عرضه می‌شود.

وی در خصوص توسعه زنجیره‌های تولید نیز گفت: یکی از اولویت‌های وزارتخانه، تشکیل زنجیره‌ها است که در سطح استان در حال حاضر در تولید گوشت بوقلمون، گوشت مرغ و تخم مرغ زنجیره‌هایی تشکیل یا در حال شکل‌گیری هستند. در تولید بوقلمون، دو زنجیره در استان دارای پروانه بهره‌برداری بوده و فعالیت می‌کنند، یک زنجیره گوشت مرغ نیز تکمیل پرونده شد و به زودی راه‌اندازی می‌شود و دو زنجیره دیگر نیز در حال گذراندن مراحل قانونی هستند و  در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شوند. در زمینه تولید تخم مرغ هم یک زنجیره تکمیل پرونده شده و به زودی پروانه آن صادر شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: زنجیره‌ها به حذف واسطه‌ها و بهبود روند تولید کمک می‌کنند لذا توسعه زنجیره‌ها در اولویت پیگیری قرار دارد و تلاش می‌کنیم تولیدکنندگان را به تشکیل زنجیره دعوت و تشویق کنیم. این امر هم به تولیدکننده و هم مصرف‌کننده کمک می‌کند.

 

 

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.