| کد خبر: 220063 |

مطابقت ۸۷ درصد باسکول‌های جاده‌ای با استاندارد

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: ۸۷ درصد باسکول‌های ثابت همکف جاده‌ای با استاندارد مطابقت دارد.

تین نیوز

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: ۸۷ درصد باسکول‌های ثابت همکف جاده‌ای با استاندارد مطابقت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، داوود کارگرزاده با اشاره به آزمون باسکول‌های ثابت همکف جاده‌ای، اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال، تعداد ۴۳۲ باسکول در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، مورد آزمون قرار گرفته است که ۸۷ درصد باسکول‌ها مورد قبول بوده است.

وی افزود: به صاحبان باسکول‌هایی که نتایج آن‌ها مردود گزارش شده نیز فرصت داده شد تا در مهلت مقرر نسبت به تعمیر و تنظیم باسکول توسط تعمیرکار مجاز باسکول، اقدام کنند و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون آن‌ها مورد قبول واقع شد، به چرخه داد و ستد باز خواهند گشت.

این مسئول به همشهریان توصیه کرد، در صورت مشاهده وسایل توزین فاقد برچسب و یا نداشتن عملکرد درست آن‌ها، از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ (سامانه رسیدگی به شکایات اداره‌کل استاندارد استان زنجان)، کارشناسان این اداره‌کل را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم انجام شود.

کارگرزاده با اشاره به آزمون ادواری وسایل توزین شهرستان‌ها، تصریح کرد: آزمون‌های ادواری وسایل سنجش توزین سبک (انواع ترازوها و باسکول‌های متحرک) مورد استفاده صنوف در شهرستان خدابنده در مهرماه انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان، یادآور شد: آزمون‌های ادواری که بر اساس ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش سازمان ملی استاندارد ایران مصوب ۱۴ مهرماه سال ۱۳۷۵ اجباری است، به منظور بررسی صحت توزین وسایل سنجش مورد استفاده صنوف در داد و ستد عمومی انجام می‌شود و در صورت تایید صحت عملکرد وسیله توزین، برچسب حاوی تاریخ آزمون بر روی آن نصب خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.