| کد خبر: 220030 |

افتتاح ٢ هزار و ٥٠٠ کیلومتر راه جدید روستایی

دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر طرح بهسازی و آسفالت راه‌ روستایی با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر طرح بهسازی و آسفالت راه‌ روستایی با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا امروز (دوشنبه) مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی پروژه ها با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از شهرستان طالقان برگزار شد.

طرح ملی ابرار(اقدام برای راه‌های اولیت‌دار روستایی) عنوان افتتاحیه های امروز است که از سال گذشته به عنوان طرح مهم دولت توسط سازمان راهداری درحال اجرا است و هدف آن رفع محرومیت در روستاهای کشور است و هفته گذشته نیز در استان تهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال، چندین پروژه افتتاح شد.

این طرح که در مرحله اول بر ساخت و تکمیل ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تا پایان سال ۹۸و در مرحله دوم ساخت و تکمیل سه هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تا پایان دولت تدبیر و امید تاکید دارد، اکنون به پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی رسیده است.

سازمان راهداری ذیل این طرح، روستاهایی که در طی این سال‌ها به آنها توجه نشده بود را شناسایی کرده تا با ماشین آلات راهداری ساخت آنها آغاز شود.

تا تابستان سال گذشته بیش از ٥ هزار کیلومتر راه روستایی در دست ساخت با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصدی نیمه کاره وجود داشت که بیشتر این طرح ها زیر ۵۰ درصد به پیشرفت فیزیکی رسیده بودند.

بین هشت تا ۹ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری جزو امکانات دولت است که ۱۵۰۰ دستگاه برای این طرح در نظر گرفته شد.

با تصمیم سال گذشته دولت، ۱۸۰ اکیپ راهسازی از مردادماه مشغول اجرای این طرح‌ها شده است.

تعداد کل پروژه های افتتاحی امروز ۳۲۴ محور روستایی به طول یک هزار و ۵۰ کیلومتر است که با اعتبار هزینه شده پنج هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

بخش دیگری از افتتاحیه های امروز مربوط به حوزه نگهداری راه است. بر این اساس ۳۵۰ محور روستایی به طول یک هزار و ۳۷۶ کیلومتر تحت پوشش قرار می گیرد.

مجموع پروژه ها در بخش ساخت و نگهداری راه های روستایی شامل ۶۷۴ طرح است که طول آنها به دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر می رسد. مجموع اعتبار هزینه شده نیز ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.