| کد خبر: 220022 |

با احداث نیروگاه زمین گرمایی؛

◄ ایران به باشگاه ژئوترمال جهان ملحق شد

اردبیل|فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: با احداث نیروگاه زمین گرمایی در مشگین‌شهر کشورمان ایران به عنوان نهمین کشور به جمع اعضای باشگاه ژئوترمال جهان پیوست.

تین نیوز

اردبیل|فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: با احداث نیروگاه زمین گرمایی در مشگین‌شهر کشورمان ایران به عنوان نهمین کشور به جمع اعضای باشگاه ژئوترمال جهان پیوست.

اکبر صمدی در گفت‌وگو با تین نیوز، اظهار کرد: بیش از یک قرن است که برخی از کشورها به این تکنولوژی و فناوری افزوده شده‌اند و کشور ایتالیا به عنوان پیشرو در این زمینه از سال 1904 میلادی به جمع تولیدکنندگان انرژی زمین گرمایی پیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: در کشورمان و از سال 1352 مطالعاتی در این زمینه شروع شده و در نهایت دامنه‌های کوه سبلان در مشگین‌شهر به عنوان کانون اصلی ژئوترمال شناخته شده است.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر افزود: عملیات حفاری بیش از 11 چاه در دامنه‌های سبلان شروع شده و شرایط مساعدی برای تولید برق از انرژی زمین گرمایی به وجود آمده است.

صمدی بیان کرد: در این شرایط سخت تلاش بر این است تا در حوزه‌های مختلف تحریم‌های استکبار جهانی را دور بزنیم که با تولید انرژی‌های نو در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شده است.

وی ادامه داد: اقدامات سال‌های اخیر در احداث نیروگاه زمین گرمایی در مشگین‌شهر به حدی جدی بوده که در کتب درسی به ویژه فیزیک دوره متوسطه دوم مطالبی در این زمینه درج شده و تعدادی از دانش‌آموزان از نزدیک با حضور در این منطقه با فرآیند تولید انرژی ژئوترمال آشنایی پیدا می‌کنند.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر به اجرای 22 کیلومتر خط انتقال از دامنه‌های سبلان تا مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده شاهد بهره‌برداری از این نیروگاه تا حد پنج مگاوات تولید برق در فاز اول باشیم.

صمدی اظهار کرد: با دستیابی ایران به این فناوری نام مشگین‌شهر در ردیف نهمین منطقه تولید انرژی‌های زمین گرمایی و ژئوترمال به ثبت رسیده که این خود افتخاری بزرگ برای توسعه منطقه به حساب می‌آید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.