| کد خبر: 219977 |

نیاز ۱۰۰ میلیاردی پروژه ای که شر تردد ماشین سنگین را از سر ساوه کم می کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۲۰ کیلومتر از کنار گذر ساوه به طول ۲۷ کیلومتر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت بهره برداری از آن، تمام حجم ترافیک ماشین سنگین از شهر ساوه خارج خواهد شد که این پروژه نیز جمعا ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی نیازمند توجه ویژه است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۲۰ کیلومتر از کنار گذر ساوه به طول ۲۷ کیلومتر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت بهره برداری از آن، تمام حجم ترافیک ماشین سنگین از شهر ساوه خارج خواهد شد که این پروژه نیز جمعا ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش تین نیوز، احمد مرزبان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: استان مرکزی با توجه به قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و با داشتن ۶ هزار و ۴۱۰ کیلومتر راه شامل ۲۰۸  کیلومتر آزادراه، ۴۴۴ کیلومتر بزرگراه، ۴۶۹ کیلومتر راه اصلی، ۶۸۹ کیلومتر راه فرعی، ۱۴۴ کیلومتر راه‌های دسترسی و چهار هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی یکی از پرترددترین استان‌های کشور است.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر تمامی کریدورهای شریانی استان دارای اعتبار ملی و قرارداد هستند و یک سری پروژه‌هایی نیز از محل اعتبارات سفر هیئت دولت تامین اعتبار شده‌اند که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند که با تخصیص به موقع اعتبار به این پروژه‌ها، امیدواریم بخشی تا پایان سال ۹۹ و بخشی تا پایان دولت به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی محور پل دوآب-خنداب با طول ۴۷ کیلومتر را یکی از پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: این محور به عنوان راه فرعی درجه دو تعریض و ۷۵ دستگاه ابنیه فنی در این پروژه ساخته شده و از ۴۷ کیلومتر تاکنون ۱۸ کیلومتر روکش تمام عرض شده و برای ادامه روکش آسفالت حدود ۲۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و با توجه به اینکه نیروگاه هسته‌ای در این منطقه وجود دارد نیاز است پروژه به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

مرزبان در خصوص تقاطع غیرهمسطح خنداب ادامه داد: در خصوص این پروژه نیز از محل اعتبارات سفر امسال قراردادی بالغ بر پنج میلیارد تومان منعقد شده و حذف یکی دیگر از نقاط پرحادثه خنداب با دو دهانه ۱۸ و ۲۴ متری در حال اجرا است که برای تکمیل اعتبار ۱۵ میلیاردی نیاز دارد.

وی یکی از محورهای پرحادثه استان را محور اراک به سمت ازنا به طول ۳۹ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان دانست و اضافه کرد: متاسفانه در ۶ ماهه سال جاری به سبب حجم ترافیک از سمت جنوب و لرستان به سمت شمال تهران میزان تصادف و فوتی نسبت به سال ۹۸ سه برابر شده، ۳۰ کیلومتر موجود در استان مرکزی به سه قطعه تقسیم شده که قطعه نخست به طول ۱۳ کیلومتر در دست اقدام بوده و پیشرفت فیزیکی خوبی نیز دارد و در صورتی که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شود ۱۲ کیلومتر از این محور تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه  وشهرسازی استان مرکزی ادامه داد: ۳۰ کیلومتر از محور آهنگران- ساروق- کمیجان از مجموع ۵۴ کیلومتر تعریض شده و ۲۴ کیلومتر باقی مانده است، برای روکش تمام عرض محور و مابقی عملیات تعریض حدود ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، همچنین ۲۰ کیلومتر از کنار گذر ساوه به طول ۲۷ کیلومتر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت بهره برداری از آن، تمام حجم ترافیک ماشین سنگین از شهر ساوه خارج خواهد شد که این پروژه نیز جمعا ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی نیازمند توجه ویژه است.

مرزبان تاکید کرد: ۶۱کیلومتر از محور اراک- خمین به بهره برداری رسیده و در حال حاضر به صورت چهارخطه بزرگراهی مورد استفاده است که فقط ۱۵ کیلومتر از این محور به یک لایه روکش توپکا با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.