| کد خبر: 219975 |

آزادراه حرم تا حرم به فرابورس آمد/ آغاز پذیره نویسی از امروز

مدیر ابزارهای نوین مالی ایران از پذیره‌نویسی اوراق منفعت شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حرم تا حرم در فرابورس خبر داد.

تین نیوز

مدیر ابزارهای نوین مالی ایران از پذیره‌نویسی اوراق منفعت شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حرم تا حرم در فرابورس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فرابورس، ندا بشیری از پذیره‌نویسی اوراق منفعت شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حرم تا حرم در فرابورس خبر داد و گفت: دوره عمر اوراق منفعت «حرم ۰۳» ۴۸ ماه از زمان انتشار اوراق، با نرخ سود علی الحساب ۱۷.۵ درصد سالانه و بازپرداخت هر ۳ ماه یک‌بار از تاریخ انتشار است.

وی افزود: نرخ اعمال اختیار خرید توسط بانی ۱۸ درصد سالانه است و همچنین مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال بوده و مبلغ کل آن به دو هزار میلیارد ریال می‌رسد.

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس از پذیره‌نویسی اوراق منفعت شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حرم تا حرم در فرابورس خبر داد و گفت: هدف از انتشار این اوراق تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز جهت احداث قطعه آزادراهی گرمسار- سمنان (از قطعات مربوط به پروژه آزادراه حرم تا حرم) است که از شهر مقدس قم آغاز و به شهر مقدس مشهد می‌رسد.

بشیری، بانی این اوراق را شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حرم تا حرم (سهامی خاص) که در حوزه احداث، نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه حرم تا حرم و تأسیسات جانبی آن فعالیت می‌کند، معرفی کرد و گفت: شرکت مذکور در نظر دارد، بخشی از منابع مالی مورد نیاز جهت احداث قطعه آزادراهی گرمسار- سمنان را در قالب اوراق منفعت و از طریق واگذاری بخشی از منافع حاصل از حق استفاده از ارائه خدمات عوارض آزادراه قم- گرمسار به نهاد واسط، تأمین کند.

به گفته او این اوراق با نماد «حرم ۰۳» به تعداد ۲ میلیون ورقه از امروز ۱۴ مهرماه، به مدت سه روز کاری در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود.

به گفته مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، یک شرکت تأمین سرمایه وابسته به بانک عامل بخش مسکن، رکن بازارگردان بوده و پذیره‌نویسی این اوراق را بر عهده دارد.

وی در مورد سایر ارکان اوراق منفعت «حرم ۰۳» افزود: بانک عامل بخش مسکن به عنوان رکن ضامن، یک شرکت کارگزاری وابسته به این بانک به عنوان عامل فروش و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز به عنوان عامل پرداخت اوراق منفعت «حرم ۰۳» در نظر گرفته شده‌اند.

بشیری تأکید کرد: تمامی کارمزدها و هزینه پذیره‌نویسی این اوراق توسط بانی اوراق یعنی شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حرم تا حرم (سهامی خاص) پرداخت خواهد شد.

به این ترتیب اوراق منفعت «حرم ۰۳» جهت تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز جهت احداث قطعه آزادراهی گرمسار- سمنان (از قطعات مربوط به پروژه آزادراه حرم تا حرم) از امروز دوشنبه ۱۴ مهرماه تا چهارشنبه ۱۶ مهرماه از طریق شبکه کارگزاران عضو فرابورس ایران در بازار ابزارهای نوین مالی پذیره‌نویسی خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.